Jak nedostat rakovinu: Snězte každý den alespoň 1 z těchto 6 potravin

Jak nedostat rakovinu: Snězte každý den alespoň 1 z těchto 6 potravin

Výhra nad rakovinou začíná s potravinami, které každý den konzumujete. Možná budete překvapeni, ale mnohé z jídel s protirakovinnými účinky se zřejmě již nacházejí ve vaší kuchyni.

Bez ohledu na to, jak vás budou pokoušet jiné nezdravé dobroty, je dobré se přidržovat jídelníčku, na kterém se nacházejí jídla bojující s rakovinou.

Začít můžete s následujícími 6 potravinami, z nichž byste každý den měli sníst alespoň jedno.

1. Mastné ryby

Rybí tuk je bohatý na omega-3 mastné kyseliny. Tyto tuky jsou velmi silnými protizánětlivými látkami, které chrání tělo před nebezpečnými hormony produkovanými během zánětů.

Hodnotný je hlavně tuk z ryb jako divoký losos (ne z farmy), makrela, tuňák, sleď a sardinky .

Kromě samotných omega-3 mastných kyselin obsahuje rybí tuk i další silné protirakovinné látky, jako například vitamin A a D.

2. Houby

Houby se používají v tradiční čínské medicíně již velmi mnoho let. Jejich nejčastější využití je na vyvažování imunitního systému a na pomoc při zlepšování funkcí tělesných orgánů.

Jde hlavně o medicínské houby jako:

  • Maitake
  • shiitake
  • Portobello
  • Agaricus Blazei Marrai
  • Hlíva ústřičná
  • Čaga (Zrzek šikmý)

Všechny z nich obsahují velmi cenné látky zvané beta-glukany, které se považují za přímou výživu bílých krvinek, tedy hlavních představitelů imunitního systému .

Ukázalo se, že dokáží také výrazně snížit výskyt nežádoucích účinků konvenční onkologické léčby (chemoterapie a ozařování), jako jsou nevolnosti či vypadávání vlasů.

Dokonce se ve studiích ukázalo, že jejich vlivem došlo ke zmenšení nádorů až o 70%.

3. Purpurové potraviny

Potraviny s purpurovou barvou jsou pro vaše zdraví velmi přínosné.

 Tmavě purpurové hrozny, purpurový lilek, borůvky, červená řepa, švestky a třešně , všechny obsahují obrovské množstvíantokyaninů .

Anthokyany jsou známé tím, že zabíjejí rakovinné buňky. Také podporují činnost vnitřních orgánů a zvyšují imunitu.

4. Semena a ořechy

Ořechy, jako například mandle nebo para ořechy, obsahují selen, který je silným protinádorovým agentem .

Takové slunečnicová nebo dýňová semínka jsou zase bohaté na vitamin E a zinek.

Vitamín E posiluje váš imunitní systém, zatímco zinek napomáhá absorpci vitamínu C a plní také několik dalších důležitých funkcí při podpoře imunity.

5. Čaj z čajovníku (černý, zelený)

Čaj z čajovníku obsahuje látky známé jako katechiny . Jde o sloučeniny, které zastavují růst nádorových buněk a chrání před genetickými mutacemi, které by mohly vést k rakovině.

Ukázalo se, že pravidelná konzumace zeleného čaje snižuje riziko rakoviny žaludku ve srovnání s těmi, co ho nepijí. Studie také zjistili, že pravidelní popíjači čaje mají snížené i riziko rakoviny prsu, tlustého střeva, prostaty, vaječníků a plic .

Kromě zeleného čaje mají protirakovinné účinky i ostatní druhy čajů – bílý, černý či oolong zelený.

6. Žlutá a červená paprika

Žlutá a červená paprika jsou plné vitamínu C, beta-karotenu a dalších prospěšných látek s protinádorovými účinky, které posilují váš imunitní systém a neutralizují toxiny.

Dalšími zdroji hodnotných látek s protinádorovým účinkem jsou i sladké brambory, mrkev a sušené meruňky (nesířené) .

Tisknout