Veronika Bečková
16 září, 2022

Základním pilířem moderního podnikání je bezpochyby vytvoření webové stránky. Tato stránka by měla podrobně a zároveň přehledně reflektovat náplň vašeho podniku. Samotným vytvořením webu, nastavením a přidání rychlého popisu, čím se zabýváte, však práce nekončí. Mnoho podnikatelů ve svých začátcích dělá chybu, že si neuvědomí potenciál, jaký může jejich nový web poskytnout - podceňují správnou optimalizaci. Právě díky tomu, když své stránky vyladíte tak, aby o nich měly internetové vyhledávače přehled, otevírá se vám šance k získání mnoha nových klientů a spoluprací.

Napojení na vyhledávače

Internetové vyhledávače si sami váš web nenajdou, a proto je třeba je s vaším webem seznámit. V případě nejznámějšího vyhledávače se nabízí využití nástroje „Google Search Console“, díky kterému nejenže můžete přidat svůj web do indexování, ale také analyzovat chyby na webu. Pakliže se objeví jakýkoliv problém, například s responzivitou, nástroj vás na to automaticky upozorní.

Seznam to má o něco snazší. Pro přidání webu do vyhledávače stačí pouze vložit URL odkaz do prostého formuláře a a kliknout na tlačítko „Přidat“.

Konfigurace stránky

Již bylo uvedeno, že nástroj Google Search Console vás upozorní na technické nedostatky webu. Dbejte na tato doporučení a věnujte pozornost konfiguraci stránky a funkčnosti. Nikdo nemá rád, když musí čekat nepřiměřeně dlouho, než se web načte, neboť je přehlcen nadbytečnými pluginy, obrovskými fotografiemi, nebo kvůli zásadním chybám ve zdrojových kódech jednotlivých substránek. Rovněž se vyvarujte nefunkčním odkazům, duplicitním stránkám, chybějícím popiskům stránek apod.

Moderní web by měl být také responzivní. Měl by se umět správně zobrazit i na jiných zařízeních, než je počítač. Takřka nutností je také zajistit, aby byl web dostupný pod zabezpečeným připojením HTTPS a byl k dispozici SSL certifikát. Zabezpečené připojení zaručuje potencionálním klientům jistotu, že jsou jejich informace, jež vloží na váš web, patřičně zašifrovány.

Proces samotného spuštění webu je pro nezkušené uživatele obtížný i časově náročný. Pokud si nevíte rady, nezdráhejte se požádat o pomoc člověka, který má s nastavováním patřičné zkušenosti.

Obsahová strategie

Nejdůležitější součástí optimalizace webu je analýza klíčových slov. Jde o výrazy a slovní spojení, které reflektují téma daného článku, odstavce nebo webu. Nejčastěji se vyskytují v nadpisech, podnadpisech nebo jako ztučněné výrazy v textu. Prostřednictvím nástrojů, jako je Sklik nebo lze snadno zjistit, jaké výrazy uživatelé nejčastěji na internetu vyhledávají a na základě toho tato klíčová slova zařadit do obsahu vašeho webu. Můžete také využít to, co už dělají ostatní, jak to udělat se dozvíte na https://digitalflowseo.com/jak-zjistit-na-jaka-klicova-slova-se-umistuje-vase-konkurence/. Ve výsledku by vám tato strategie měla pomoci k získání obecenstva, vyhledávajícího vaše služby.

Styl příspěvků

Bude-li váš web sloužit nejen jako portfolio, ale i blog, měli byste dodržovat pár snadných pravidel při vytváření příspěvků. Kromě samotného formátování, obezřetně používejte nadpisy, podnadpisy, zvýrazňování klíčových slov, a především nenechávejte vaše staré příspěvky umřít v dějinách času. Využití zpětných odkazů vám pomůže oživit starší příspěvky, či čtenářům pomohou s navigací na webu. Také můžete odkazovat na jiné weby. Co se týče samotných textů, minimální délka příspěvků činí 2 NS (3 600 znaků, včetně mezer). Jednotlivé odstavce by měly být naopak kratší. Postačí dva nebo tři řádky.

Pro zachování svižnosti webu se snažte komprimovat velké soubory, zejména fotografie. Abyste vyhledávačům usnadnili vyhledávání fotografií uložených na svém webu, vždy vyplňujte popisky i metapopisky, v nichž by mělo být uvedeno alespoň jedno klíčové slovo.

Sdílejte článek