Znáte je? 10 mocných psychologických triků, jak dostat to, co chcete!

Někdy se ocitáme v situacích, kdy sotva můžeme kontrolovat naše činy. V tomto případě se nehovoří o emočním výbuchu, ale o situacích, kdy se někdo pokouší proniknout do naší mysli a ovlivnit nás.

Reklama

Rozhodli jsem se Vám proto sepsat a popsat silné triky psychologického vlivu, které Vám pomohou rozpoznat situace, kdy se někdo s Vámi pokouší manipulovat. Jakmile je poznáte, budete se moci vyhnout jakékoli pasti.

Senzace a naléhavost

Touha být součástí komunity je nezbytnou primitivní potřebou. Hotelové rezervační stránky velmi často používají tento trik. Když prodávají své pokoje, nejčastěji používají následující fráze: zbývá pouze jedna místnost, stejná místnost byla právě rezervována, 2 lidé tuto reklamu nyní sledují. V 90 % případů je to jen trik.

Míchání skutečností a názorů

Hlavním úkolem každého manipulátoru je dostat Vás do iluzorního prostředí, abyste nezaznamenali manipulaci, ale vnímali ji jako soubor okolností. Například, pokud potřebujete někoho vyhodit, nejprve ukážete, že je špatný pracovník. Odpuštění by se mohlo zdát přirozené, pokud je práce odváděna špatně. Nenechte se však chytit a vždy vyhodnoťte svůj pracovní výkon z druhé strany.

Reklama

Aktivace stereotypů

Leo Tolstoy kdysi řekl: „Všechny šťastné rodiny jsou podobné, každá nešťastná rodina je nešťastná svým vlastním způsobem.“ Když následujeme stereotypy, nevědomky je vkládáme do našeho života. To může být způsobeno primitivní potřebou cítit jednotu s ostatními. Příště, až budete cítit, že chcete být jako někdo jiný, pamatujte, odkud tato potřeba pochází.

Nemysli. Věř!

Hlavním úkolem loutkového pána je odstranit vědomí oběti a zbavit ho schopnosti vytvářet logické otázky tím, že ukládá myšlenku bezduchého uvěření. Myslíte si, že děláte vlastní rozhodnutí, ale je to iluze. Manipulátor může v mysli úspěšně zasadit nějaký nápad.

Chcete-li tomu zabránit, stačí se zastavit a přemýšlet o následujících otázkách: „Co by se mohlo stát, kdybychom tohoto cíle nedosáhli?“ Budete smutní, když nesplníte své vlastní potřeby, ale ne v případě, že půjde o ty uměle vložené.

Technika dveří v obličeji

Můžete působit na pocity viny a laskavosti, abyste získali to, co chcete. S největší pravděpodobností budou souhlasit s druhou a rozumnější žádostí ve srovnání s velkou, o kterou jste poprvé požádali. Kromě toho se mohou cítit povinni a potěšeni, když Vám pomohou.

V tomto případě musíte pochopit, že když Vám někdo projeví přízeň, stačí jen poděkovat. Nemusíte platit zpět za všechny dobré činy, které pro Vás byly udělány.

Nontriviální slovní zásoba

Když používáme speciální terminologii, úmyslně snížíme intelektuální status našeho oponenta. Protivník se může cítit nepohodlně kvůli vlastní neschopnosti. Chcete-li zcela zlomit jeho sebevědomí, zkuste citovat slavné lidi. Nyní můžete rozhovor řídit libovolným směrem, kterým chcete.

Fragmentační metoda

Tato metoda spočívá v tom, že skrýváte některé skutečnosti o svém životě a úmyslně vystavíte ostatní na odiv. Pozitivní fakta jsou častější ve všech životních aspektech. Specifická fakta vyňatá z kontextu však neodráží celou situaci.

Například, když Vám manikérka náhodou ublíží, když pohnete rukou. Necháte se unést špatným dojmem o celém salonu a všech zaměstnancích, i když to neznamená, že jsou všichni špatní.

Předběžná dohoda

Někdy nemáme čas zvažovat všechny klady a zápory, a proto souhlasíme s tím, že uděláme něco bláznivého. Pamatujte si, že v každé situaci máte právo říct ne, nebo začít hledat kompromis. Zde však začínají manipulace: „Člověče, slíbil jsi, že mi pomůžeš!“, nebo „Myslel jsem, že se na tebe můžu spolehnout!“. Nebojte se říct ne, a neciťte se za to vinni.

Goebbelsova metoda

Každá reklama je dobrým příkladem. Hlavní postava filmu by se nechtěla setkat s touto dívkou tak moc, kdyby ji před cestou neviděla tolikrát. Nenechte se manipulovat a přemýšlejte o svých volbách. Důvody jako „Jen proto, že to chci.“ a „Nevím, jak to skončilo v mém košíku.“, nejsou dost dobré.

Neproduktivní argumenty

Podle výzkumu bude výsledek v 60 % situací pozitivní, pokud použijete slovo „protože“. Nezáleží na tom, co následuje za tímto klíčovým slovem, protože už tak to zní velmi rozumně. To je důvod, proč máme tendenci častěji souhlasit s odpůrci.

Pokuste se pozorně poslouchat následující argumenty, protože je to důležité.

Bonus: Jak získat to, co opravdu chcete!

Nyní víte všechno o mentálních tricích a jak se jim vyhnout. Bez ohledu na to, jaký bude Váš budoucí cíl, můžete si vybrat mezi těmito dvěma: použít tyto triky, nebo s nimi vědomě umět zacházet!

Reklama