Odborníci často zkoumají dětský vývoj a jeho souvislosti s budoucími úspěchy v dospělosti. Mnoho dětských psychologů a výzkumníků v oblasti vývoje se shoduje, že když děti se podílejí na domácích pracích, mohou tím značně ovlivnit svůj budoucí úspěch a slušné chování. To může překvapit, když žijeme v době, kdy se zdá, že dětský čas je přeplněný školními a mimoškolními aktivitami.
Zapojením dětí do domácích prací je učíme odpovědnosti. Když si samy uklidí hračky, připraví svačinu nebo upečou moučník pro rodinu, učí se plánování, zodpovědnosti a samostatnosti. Tyto dovednosti pak mohou uplatnit v jiných oblastech života, jako je škola, práce nebo mezilidské vztahy.
Domácí práce také učí děti spolupráci a týmové práci. Rodina často rozděluje práci mezi své členy a tím vyžaduje koordinaci a spolupráci. Když děti pracují na společných úkolech, učí se dělit se o povinnosti a pracovat jako tým. Tato dovednost se hodí v mnoha sociálních a profesionálních kontextech.
Práce doma dále poskytují dětem praktické životní dovednosti. Když samy nakupují, uvaří jednoduché jídlo nebo pere prádlo, získávají dovednosti, které se jim v dospělosti budou hodit. Navíc děti, které jsou zvyklé pomáhat s domácími pracemi, často projevují vyšší míru empatie a respektu k práci druhých.
Takže je zřejmé, že když děti pomáhají s domácími pracemi, nejde jen o ulehčení rodičovského zatížení. Je to příležitost, jak jim pomoci rozvíjet klíčové životní dovednosti, které je připraví na úspěšnou a slušnou dospělost. Odborníci proto vyzývají rodiče, aby zapojili své děti do domácích prací od útlého věku a tím jim poskytli tu nejcennější výhodu: přípravu na úspěšný a naplněný život.