KFC čelí obřímu skandálu! Mlčí k obvinění ze zkaženého masa! PR manažerka si odjela na dovolenou!

Reklama

Kauza kolem oblíbeného fastfoodového řetězce KFC se dramaticky vyostřuje. Novinář Jan Tuna přišel s šokujícím obviněním, že zákazníci údajně dostávají na talíř zkažené maso. V podobných chvílích by se očekávala okamžitá reakce firmy, která denně obslouží tisíce lidí. Jenže místo jasného vysvětlení či důkazů se společnost rozhodla mlčet, a tím rozpoutala na sociálních sítích doslova peklo.

Mlčení místo vysvětlení

KFC v České republice se nachází v situaci, kdy jedinou cestou ven je rychlá a transparentní komunikace. Jenže ta se nekoná. Zákazníci i média marně čekají na tiskovou konferenci nebo alespoň detailní vyjádření. Místo toho je ticho, které budí dojem, že firma nemá co říct.

Ticho hraje proti značce

Skandál se každým dnem šíří a veřejnost začíná ztrácet důvěru. I kdyby se nakonec ukázalo, že reportáž Jana Tuny byla sestříhána účelově, bez komunikace nemá KFC šanci bránit svou pověst. Mlčení totiž vždy působí jako přiznání, a přesně to teď lidi na sociálních sítích řeší.

Zákazníci chtějí odpovědi

Reklama

Místo jasného ujištění, že jim nehrozí žádné zdravotní riziko, se zákazníci dočkali jen týdny starého vyjádření, které ani nereagovalo na český problém. To logicky působí, jako by si řetězec nevážil svých zákazníků, kteří mu denně nosí peníze.

Jediný hlas z AmRestu

AmRest, který v Česku KFC provozuje už 27 let, pouze prostřednictvím Barbory Cihlářové poslal jediné stanovisko. To však řešilo úplně jinou aféru v Dánsku, kde došlo až k zavření všech tamních poboček. Pro českou veřejnost tak toto vyjádření znamenalo spíš další otázky než odpovědi.

PR manažerka odjela na dovolenou

A když se redakce pokusila získat čerstvé reakce, narazila na další překážku. PR manažerka Barbora Cihlářová totiž redaktorům napsala: „Dobrý den, předala jsem dotazy i váš mail do KFC. Odpovědi pošlou přímo od nich. Jsem do 29. září na dovolené, tak nebudu online.“ Zatímco tedy na Facebooku přibývají stovky rozhořčených komentářů, oficiální mluvčí je zcela mimo hru.

Sociální sítě v plamenech

Na oficiálních profilech KFC se během posledních dnů rozpoutala vlna kritiky. Lidé se dožadují vysvětlení, ale odpovědí se nedočkali. Každý nový příspěvek společnosti se okamžitě mění v bojiště plné negativních komentářů, které poškozují značku ještě víc.

Shutterstock

Možnosti obrany stále existují

Přitom stále není pozdě situaci zachránit – firma by mohla svolat tiskovou konferenci, podat žalobu nebo jasně vysvětlit, co se vlastně stalo. Jenže bez jakékoli reakce se šance na udržení důvěry zákazníků každým dnem zmenšuje.

Budoucnost KFC v ohrožení

Pokud bude mlčení pokračovat, může se české KFC ocitnout v podobném scénáři jako v Dánsku, kde byly pobočky nuceně uzavřeny. Až čas ukáže, zda vedení společnosti pochopí, že otevřená komunikace není volitelná, ale naprosto nezbytná.

Zdroj: Expres.cz

Reklama