Kritika a smích: Babišova Aneta a její kamarádka v mokrém triku přepsaly politický marketing, posílí to ANO u voleb?

Reklama

Letní horka se chýlí ke konci, ale tým marketérek spojených s Andrejem Babišem se rozhodl prázdninám dodat pořádně pikantní tečku. V hlavní roli se ocitly dvě výrazné tváře – Aneta Zicklerová a Viktorie Kalivodová, které si střihly netradiční show přímo v myčce aut. Krátký spot se okamžitě stal hitem na sociálních sítích a rozdělil fanoušky i kritiky hnutí ANO na dva nesmiřitelné tábory.

Provokace v bílém pěnovém oparu

Na první pohled šlo o obyčejnou zastávku na umytí vozu. Jenže už po pár vteřinách bylo jasné, že tahle jízda nebude jen tak ledajaká. Obě ženy rozpoutaly vodní bitvu, při které tekla voda proudem a pěna se valila všude kolem. Viktorie Kalivodová dokonce natáčela jen v ponožkách, což dodalo celému videu ještě větší nádech lechtivé provokace.

Nadšení sledujících

Na Instagramu se okamžitě rozjela lavina reakcí. Pod příspěvky se objevovaly obdivné komentáře a nadšení sledujících neznalo mezí. „Bomba! Děvčata, jste boží,“ napsal jeden z fanoušků. Podobné ohlasy dokazují, že část publika ocenila odvahu i netradiční nápad, který se odlišuje od klasických politických klipů.

Instagram anetazicklerova

Kritika sexistického tónu

Reklama

Jenže zatímco jedni se bavili, druzí zůstali v šoku. Podle kritiků se video nápadně podobá lechtivým reklamám z 90. let a působí spíše sexisticky než originálně. Často zazníval i argument, že v politických kampaních podobné postupy nemají co pohledávat. Mnozí připomněli, že jde o krok zpět a snahu nalákat voliče na lacinou podívanou místo obsahu.

Satirické poznámky

Do debaty se zapojili i ti, kteří si neodpustili ironii. Na sociálních sítích se objevila například věta: „Když nemáš program, hoď tam holku v mokrým triku.“ Jiní poukazovali na plýtvání vodou a srovnávali ho s hospodařením hnutí ANO.

Instagram anetazicklerova

Spekulace a vtípky na účet Schillerové

Nechyběly ani rýpavé otázky, zda se do myčky chystala původně i Alena Schillerová. Zlí jazykové se ptali, jestli neměla čas, a proto musely nastoupit mladší kolegyně. Tyto poznámky vyvolaly další vlnu humoru, která jen přiživila popularitu videa.

Politický přesah

Ačkoliv se může zdát, že jde o pouhou letní recesi, celé video má jasný politický podtext. Autoři se snažili zaujmout neotřelým způsobem a připomenout značku ANO v době, kdy se politické kampaně rozbíhají na plné obrátky. Přesto mnozí odborníci upozorňují, že podobné kroky mohou spíše poškodit než pomoci.

Instagram anetazicklerova

Rozpolcené publikum

Jedna část sledujících považuje myčkový klip za svěží nápad, který ukázal, že politika nemusí být vždy nudná. Druhá část ho odsuzuje jako nevkusný a nevhodný pro seriózní předvolební boj. Právě tahle polarizace ale paradoxně přinesla videu obrovskou pozornost.

Babišův marketing opět v centru pozornosti

Ať už se spot hodnotí jakkoli, jedno je jisté – podařilo se mu vzbudit emoce a dostat hnutí ANO opět do středu debaty. Zda šlo o chytrý tah nebo o střelbu mimo terč, ukážou až nadcházející volby. Jedno se ale marketingovému týmu upřít nedá – ví, jak na sebe strhnout pozornost.

Zdroj: Super.cz

Reklama