„Miláčku, půjdeme zítra spolu na nákupy?“ Když pánové slyší z našich úst tuto větu, zřejmě si myslíme, že nebudou vyskakovat radostí. Často se proto spoléháme raději na naše kamarádky, které nezabily pozitivní náladu z nakupování zuboženým pohledem. Pokud však přesto máte raději kritický pohled vašeho partnera, abyste si mohli koupit přesně to, co se líbí jemu, nemusíte zoufat. S tím jejich nakupovací nadšením to totiž nevypadá až tak špatně, jak byste si mysleli.
Více než jeden den
Máme zde jeden z britských průzkumů. Tentokrát se ho zúčastnilo 2000 respondentů, jejichž věk byl v rozmezí 25 až 45 let. Jeho cílem bylo zjistit, jak muži vnímají nákupy s jejich partnerkami a kolik času na nich přibližně stráví. Přesně tam směřovala i první otázka. Z pozorování a diskusí vědci zjistili, že průměrný muž stráví v obchodech se svou ženou ročně až 26 hodin.
Tedy více než jeden den musí obětovat tomu, aby se dívali na poletování přítelkyně mezi věšáky s oblečením a jeho následné zkoušení. Zároveň však dobrou zprávou je, že stále více obchodů vytváří tzv. oddychové zóny, kde mohou páni tvorstva zatím relaxovat, aby nebyli z tak velké ztráty času nervózní. V průměru si na gaučích takto posedí kolem třiceti minut v každém jednom navštíveném obchodě.
[hana-code-insert name=’google‘ /]
Pro polovinu to není otrava
No teď byste měli zbystřit pozornost. Ne pro každého je to takového donucení, jak se zdá. Až 46 procent dotázaných totiž bere tento čas jako příjemnou zábavu a i když to navenek nepřiznávají, baví je to. Zároveň se však stejný počet hlásí k tomu, že je to pro ně spíše nějaký způsob obětování. Další otázka směřovala k tomu, zda považují tento úkon za takový, který má utužit vzájemný vztah.
Téměř 70 procent dotázaných souhlasilo s tímto tvrzením. K tomu se ještě dalších 33 procent přiznalo, že to je zároveň kromě noci jediný možný čas, který tráví spolu, protože jinak jsou oba velmi vytíženi. Do diskuse se pak zapojili i manažeři obchodů. Podle jejich slov je velmi zajímavé sledovat fakt, že mnoho mužů odchází z obchodu s úsměvem na rtech a jsou z nakupování stejně nadšeni jako my. Otázkou však zůstává, zda v nich jen nezavládne spokojenost z toho, že jsme neutratili na oblečení celou jejich výplatu.
[hana-code-insert name=’Dole‘ /]
Na prvním místě kontrolování výsledků
Ještě malá exkurze do mužského světa. Zajímalo by vás, co vlastně dělají během minut, kdy si zkoušíme nové kousky? Pokud vás trápí případné pokukování po jiných dámách, můžete si vydechnout.
Na prvním místě je pro ně totiž zjišťování fotbalových výsledků prostřednictvím internetu v mobilu. Hned po něm je to sledování sociálních sítí, někteří se stíhají i občerstvit nějakou tou bagetou a minerálkou, na čtvrtém místě je telefonování s kamarádem a zbytek jen klidně čeká a relaxuje.