David Hampl
17 dubna, 2019

Klasická gymnastika je cvičební metodou, která je unikátní tím, že dokáže prospět a rozhýbat celé tělo. Právě z tohoto popisu vycházel i Alexandr Drozhennikov, který se snažila přijít na postup, který by prospěl jenom určité části lidského těla. Konkrétně se jedná o oči. Tento muž přišel se zajímavými metodami, které se označují jako gymnastika očí. O co se jedná? O cvičební metody, které mohou pomoci zlepšit jak jejich zdraví, tak pomáhají také zlepšit zrak.

Problémy očí jsou v dnešní době stále častější

Když se podíváme na to, kolik lidí má dnes problémy se svým zrakem, tak musíme říci, že jejich procento neustále stoupá. Je to dáno především tím, že jsou oči namáhány více, než zvládnou. Mezi typické příklady patří práce na počítači, sledování televize, mobilu a tabletu. Dále je to nespavost, psychické a nervové napětí, prostředí, špatná strava a řada dalších věcí. I proto řada komplikací patří už do takzvaných civilizačních chorob, které si způsobujeme sami svým životním stylem.

Jaké problémy se mohou objevovat? Proč vznikají, to již víte. Nyní se podívejme také na to, jaké konkrétní problémy se mohou objevovat. Je jich také celá řada. Příkladem je krátkozrakost, hyperomie, astigmatismus, ale dále také například atrofie sítnice, šedý zákal a řada dalších problémů. I proto je dobré zrak nepodceňovat. Oční gymnastika tak může být dobrou cestou, jak se s problémy snadno vypořádat.

V čem je oční gymnastika unikátní?

Alexandr Drozhennikov, který za ní stojí, jasně říká, že unikátů má hned několik. Jedná se o metodu vycházející ze známého cvičení Tao-Yin, které jak známo neprospívá jenom tělesné stránce, ale je třeba říci, že prospívá také té duševní. Díky tomu je možné zlepšit jak svůj zrak, tak je možné zajistit si i psychickou pohodu. Zapomínat nelze ani na blahodárný vliv i na další oblasti lidského těla. Chcete začít? Podívejte se na jednotliví cviky.

Cvik 1

Můžete sedět nebo stát. dlaně dáte na oči a budete relaxovat. Důležité je hluboce dýchat a při každém nádechu nebo výdechu se snažte odstranit přebytečné myšlenky ve vaší hlavě. Důležité je nevnímat okolní podněty a snažit se z hlavy vyhnat vše, co je v ní navíc. Tento cvik je považován jako jeden z úvodních.

Cvik 2

Vezměte ukazovák, prostředníček a prsteník, které položíte na oko tak, aby tlačily na hranu dráhy vašeho obočí. Tedy tak, aby jakoby mířily pod vaše oko. Jakmile je máte, můžete vyvinou lehký tlak jak na toto místo, tak i na oblast, která spojuje vaše oko s vaším nosem. Kromě klasického tlaku můžete přidat i lehké krouživé pohyby. Pozor však na to, ať to nepřeženete se silou.

Cvik 3

Tento cvik je velmi podobný jako předchozí. I tady použijete stejné prsty. Pouze je budete umisťovat níže, přímo na zavřená víčka. Zde skutečně téměř netlačte. Raději se soustřeďte na to, že budete oblast vašeho oka jemně masírovat, s využitím krouživých pohybů.

Cvik 4

Tato metoda je velmi jednoduchá. Dochází během ní jenom k tomu, že je pomocí prstů lehce stlačováno oko skrz víčko. Stačí jenom lehce stlačit a potom zase povolit. Ideální je takto opakovat zhruba desetkrát, což je ideální postup při oční gymnastice.

Cvik 5

Při něm je třeba opatrně uchopit oční víčko, které je následně lehce vytaženo nejprve nahoru a potom je vytaženo také dolů. Tento postup se opakuje také desetkrát. Pozor na to, že tento cvik rozhodně nesmí bolet. Měl by být opatrný, abyste si oko nebo také víčko nepoškodili.

Cvik 6

Tento cvik je prováděný na samotném konci vašeho nosu, a zároveň v místech, kde nos přechází postupně v oko. Tento prostor budete postupně stiskávat a také uvolňovat. A to pomocí palce a ukazováku. Postup je v tomto případě takový, že daný prostor stisknete, držíte zhruba po dobu 10 sekund a následně povolíte.

Sdílejte článek