Nadace Agrofert Andreje Babiše už rozdala miliardu korun! Nikde se tím nechlubí! Nechce z toho dělat politický nástroj!

Reklama

V době, kdy je veřejná prezentace a mediální pozornost pro mnoho politiků klíčová, se najdou i výjimky, které se o své skutky nijak zvlášť nehlásí. Jednou z nich je Andrej Babiš, jehož nadace rozdělila lidem v nouzi už miliardu korun. Bez televizních štábů, bez okázalých tiskových konferencí. V článku se podíváme, jak jeho charitativní činnost vypadá, proč o ní není slyšet a co za tím vlastně stojí.

Skutky bez kamer

Reklama

Andrej Babiš by se musel neustále obklopovat televizními štáby a novináři, kdyby chtěl medializovat každou pomoc, kterou jeho nadace poskytla. Jenže právě to nedělá. Místo toho nechává svou Nadaci Agrofert pracovat v tichosti. Její činnost tak mnohým uniká, i když za sebou zanechává reálné výsledky a změněné lidské osudy. Nejde totiž o žádné jednorázové PR akce, ale o dlouhodobou a cílenou pomoc tam, kde je opravdu potřeba.

Miliarda na pomoc potřebným

Možná to zní neuvěřitelně, ale Nadace Agrofert už skutečně rozdala miliardu korun. Peníze mířily do různých koutů České republiky, k jednotlivcům, rodinám i institucím, které se starají o lidi v nouzi. Tato částka je sama o sobě ohromující, ale ještě větší váhu dostává, když si uvědomíme, že vše probíhá bez velkých fanfár. Mnozí příjemci si ani neuvědomují, že za pomocí stojí miliardář a politik Babiš.

Skutečná charita bez pozlátka

Reklama

Pomáhat zcela nezištně a bez nároku na uznání – to je přesně přístup, který Nadace Agrofert reprezentuje. Babiš tak ukazuje, že charita nemusí být spojena s vlastní propagací. Tak se totiž dělá skutečná charita,“ stojí trefně v textu, který se nedávno objevil na sociálních sítích. Není to poprvé, co se o jeho nadaci mluví v podobném duchu. Zatímco jiní se fotí při každém daru, tady jde hlavně o výsledek.

Ticho, které budí otázky

Absence medializace přirozeně vyvolává otázky, proč se o těchto činech ví tak málo. Odpověď je jednoduchá – protože Babiš se tím prostě nechlubí. Nechce z pomoci udělat politický nástroj. I jeho tým to potvrzuje slovy, že charita má pomáhat, ne zajišťovat popularitu. A právě to je důvod, proč si většina veřejnosti nevšimla rozsahu toho, co se prostřednictvím nadace odehrává.

Peníze bez očekávání

Na rozdíl od jiných filantropů Babiš a jeho lidé nečekají žádné poděkování, mediální výstupy ani potlesk. Jejich pomoc směřuje přímo k lidem, bez složité byrokracie, bez zbytečných otázek. Často se jedná o podporu zdravotně postižených, sociálně slabých nebo lidí zasažených mimořádnými událostmi. To vše bez nutnosti “něco za to” – čistě proto, že si to ti lidé zaslouží.

Nadace s tichým dopadem

Přestože se o Nadaci Agrofert nemluví tolik jako o jiných známých charitativních organizacích, její vliv a dopad je nesporný. V mnoha případech přichází pomoc v momentě, kdy už rodiny ztrácejí naději. A právě tehdy, bez velkého rozruchu, nastoupí podpora, která mění životy. Nadace tak nepřináší jen peníze, ale i jistotu a víru, že na to lidé nejsou sami.

Proč to Babiš dělá jinak

Na otázku, proč Andrej Babiš nezve televizní štáby, lze odpovědět jednoduše – protože to nemá zapotřebí. Na rozdíl od jiných politiků necítí potřebu propagovat se na každém dobrém skutku. Místo toho se soustředí na výsledek. Možná to působí nezvykle, ale právě tahle jinakost ukazuje, že i politik může dělat věci srdcem – a bez zisku.

Lidé na to nezapomínají

Ačkoliv Babiš možná o pomoci veřejně nemluví, lidé si to pamatují. Nezřídka se objeví příběhy, kdy příjemci sami veřejně poděkují. Ne proto, že by museli, ale protože chtějí ukázat, jak velký rozdíl tato pomoc udělala. A právě to je důkazem, že skutečné činy nepotřebují kameru, aby měly dopad. Stačí jen pomáhat – a to Babišova nadace rozhodně dělá.

Zdroj: Facebook.com

Reklama