Chcete si zachovat svěží mladistvý vzhled, ale zároveň nechcete utrácet za drahé procedury a kosmetické přípravky, které slibují skvělé výsledky? Zkuste na to jít z druhé strany a pusťte se do svědomité péče o vlastní tvář sami. Co k tomu budete potřebovat? Několik jednoduchých pomůcek a znalost následujících několik jednoduchých cviků, které můžete provádět víceméně kdykoliv. A nezapomínejte na to, že poctivost a pravidelnost bude v tomto případě odměněna.

Dechové cvičení před masáží obličeje

Před zahájením samotných obličejových cvičení se důkladně koncentrujte a připravte se na jednotlivé úkoly. Nejdříve se zhluboka nadechněte, následně zadržte dech na zhruba 5 sekund a poté pomalu vypouštějte vzduch. Toto dechové cvičení vás naladí na následující postupy.

Klasická masáž obličeje

Nejdříve začněte jednoduchým cvičením pro uvolnění obličejových svalů a přípravu na další úkoly. Zavřete oči a uvolněte se. Prostředními prsty pravé a levé ruky umístěte doprostřed čela. Provádějte tahy až přes vlasovou část nahoře na čele. Pohyb začínejte již u kořene nosu. Použít můžete libovolný výživný krém či sérum na pleť.

Cvičení svalů na obočí

Pro pružnou pokožku hlavně v úrovni čela a na horních víčkách je ideální právě toto cvičení. Spodní část dlaně umístěte pod obočí. Následně jemně zatlačte na obočí směrem nahoru. Pořádně se nadechněte a vydechněte a během toho cvik několikrát zopakujte. Musíte cítit jemné pnutí. Cvičení zhruba třikrát opakujte a vždy se snažte maximálně soustředit.

Cvičení s tužkou

Pro tento cvik budete potřebovat pomůcku v podobě obyčejné tužky. Vezměte si tuto tužku a jednoduše ji sevřete mezi rty. Následně se důkladně nadechněte a při tomto pohybu se snažte tužku nasměrovat směrem dolů. Pro vytáhnutí tužky nahoru se snažte usmívat, čímž podpoříte posílení a procvičení jednotlivých svalů. V každé pozici zůstaňte alespoň pár vteřin a cvik se snažte několikrát zopakovat. Tužka musí být vždy mezi rty. Toto cvičení vyžaduje hlavně správnou techniku a pravidelné opakování pro pozorování odpovídajících výsledků.

Cvičení se lžící

Na další cvičení budete také potřebovat pomůcku, ale tentokrát v podobě lžíce. Snažte se vyfouknout všechen vzduch a z obličeje vytvarovat propadlé tváře. V této pozici se pokoste vydržet několik vteřin a během toho mějte zadržený dech. Následně rty sevřete a vložte mezi ně lžíci podobně jako při cvičení s tužkou. Lžíci si dejte do pusy koncem s rukojetí. Pohybem obličeje se snažte dostat lžíci nahoru. K tomu také nezapomeňte připojit úsměv, s jehož pomocí zapojíte i další svaly obličeje. Pro správné výsledky je vhodné toto cvičení opakovat alespoň desetkrát.

Cvičení pro pružnost rtů, obličeje a brady

V tomto cvičení procvičíte více částí obličeje. Začněte tím, že oči široce otevřete a vytvarujte rty, jako když chcete říct písmeno A. S ústy ale dále nehýbejte a zůstaňte v této pozici zhruba pět sekund. Za tu dobu možná začnete cítit lehké pnutí. Tehdy změňte tvar vašich rtů do písmene N, ale opět bez dalšího pohybu. V této pozici zůstaňte také zhruba kolem pěti sekund. Stejným principem procvičte také zvuky písmene I, O a nakonec U. Vždy vydržte několik sekund a následně protáhněte obličejové svaly pomocí úsměvu. Celé cvičení se všemi písmeny opakujte třikrát.

Foukání balónků

Poslední cvik zní sice možná dětinsky, ale zároveň skvěle funguje pro posílení obličejových svalů. Foukání do balónků totiž zapijí některé jinak nepoužívané svaly na obličeji i na krku, což může mít pozitivní vliv na jejich posílení a celkové zpevnění kontur obličeje. Zkuste si proto jen tak cvičně nafouknout několik balónků, které mohou posloužit jako výzdoba.

Sdílejte článek