Neuvěříte, co se může stát, když budete v čekárně u lékaře telefonovat. Tato žena je toho jasným důkazem. Zazvonil ji telefon a ona se rozhodla, že ho zvedne. Co se stalo potom? Podívejte se

Mobilní telefony s sebou přinášejí bezesporu velké množství pozitiv, bohužel někteří lidé jsou na nich do určité míry závislí a navíc si často neuvědomují, že jejich používáním omezují druhé lidi kolem sebe. Jak taková situace může v krajním případě skončit, můžete vidět na videu.

Neomezujete i vy svým mobilem ostatní?

Video se odehrává v čekárně u lékaře, s největší pravděpodobností v nějaké nemocnici či jiném zdravotnickém zařízení. V čekárně v tichosti čekají čtyři ženy. Najednou jedné z nich zazvoní telefon, ona ho zvedne a začne se s daným člověkem bavit, tedy ne úplně bavit, spíše vydávat určité zvuky podobné smíchu jako reakce na to, co jí člověk na druhé straně telefonu říká. Vůbec si v tu chvíli neuvědomuje, že není doma, ale u lékaře, a že zde není sama, ale společně s ostatními pacienty. Když se žena nemá k ukončení hovoru a své nepřiměřené emocionální reakce nedokáže omezit, žena sedící vedle ní se rozhodne jednat. Vezme jí beze slova telefon z ruky a hodí s ním o zem.

Možná vám závěr celé situace připadá až příliš vyhrocený, ale cílem tohoto videa je upozornit na problematiku používání mobilních telefonů a na určitá etická pravidla, která by s nimi měla být spojena. I když se některým z nás zdají tato pravidla naprosto samozřejmá, jako například, že v čekárně u lékaře si vypnete zvonění anebo pokud už se telefon rozhodnete vzít, vhodné je jen stručně říct, že teď nemůžete hovořit, jiní je naprosto ignorují, a omezují tak druhé.

Čtěte také: Pokud si říhnete do 5 minut po nápoji z vody a sody, tak tady máte co to znamená!

Mobilní etiketa – neznalost neomlouvá

Někteří lidí si bohužel neuvědomují, že jsou místa, která jsou k vyřizování hovorů zkrátka nevhodná. Nejedná se jen o čekárnu u lékaře, ale například i o městskou hromadnou dopravu či kino, divadlo, ale také o nákupní centra či hřbitov. Navíc spousta lidí zapomíná i na skutečnost, že do telefonu často automaticky hovoří hlasitěji než při běžném hovoru s člověkem, který je vedle nich. Tito lidé tak mohou být občas zaskočeni tím, že se na ně najednou například plný autobus lidí otočí. Nevnímali totiž, že za účasti několika desítek lidí kolem řešili často velmi osobní, soukromé věci. Na problém „odposlouchání“ cizích telefonických hovorů byly již provedeny i sociologické studie, které poukazovaly i na skutečnost, že nucené odposlechnutí telefonických hovorů druhých lidí většině lidí opravdu vadí mnohem více, než odposlechnutí například rozhovoru lidí sedících v restauraci u vedlejšího stolu.

Objevují se tedy oprávněné názory, že by na tak zvanou mobilní etiketu měl být kladen větší důraz. Mnoho především mladších lidí je totiž se svými chytrými mobilními telefony tak srostlých, že si sami prostě neuvědomí, že ne vždy je vhodná doba na jejich použití. Jen na závěr uveďme, že pravidla mobilní etikety se netýkají jen telefonování, ale vzhledem k multifunkčnosti chytrých telefonů například i poslouchání hudby či fotografování a pořizování videí.