Pokud se vám líbí fitness magazíny a toužíte po podobné postavě, jako mají sportovci, nic vám nebrání vydat se na cestu za vaším cílem, tedy formování postavy. K tomu potřebujete tři základní věci:

  • zdravou, pestrou a vyváženou stravu
  • správně nastavený silový trénink, a především
  • vůli a odhodlání.

Zaměřit se na rozvoj určitých tělesných partií je vždy náročnější než posilování celého těla a komplexní zvyšování kondice. Lze říct, že pokud chcete zvyšovat celkovou svalovou hmotu, musíte také přidávat na stravě, zatímco chcete-li zpevnit a zvýraznit pouze (nebo především) hýždě, je nutno hlídat pravidelný přísun stravy v konstantním množství.

Doporučená výživa

Jak jsme výše uvedli, jedním z předpokladů úspěchu je strava, která má být vyvážená. Není tedy rozhodně správné klást důraz například pouze na sacharidy nebo pouze na bílkoviny, protože takový způsob stravování může naopak vyústit v nepříjemný zdravotní problém.

Hledáte-li nejlepší přírodní zdroje bílkovin, patří k nim ryby, z nichž lze jmenovat například lososa nebo tuňáka, dále libové hovězí maso, drůbež, tvaroh a luštěniny.

Vedle surovin je důležitá samozřejmě také jejich úprava. Měli byste se vyhnout smaženým pokrmům a jídlům příliš soleným a kořeněným. Lehce stravitelná jsou masa vařená, případně dušená, lze využít také například kontaktní gril, neboť se obejdete bez tuku.

Doporučuje se omezit rovněž pečivo. Když už si kousek pečiva dáte, zvolte spíše pečivo celozrnné, ale i to omezte oproti vaší současné spotřebě.

Pro správný vývoj svalů a rozvoj svalové hmoty lze doporučit například kuskus, divokou rýži a quinou.

Pokud jde o tuky, ne všechny působí v lidském těle negativně. Zdravé tuky tělo zpracuje tak, jak má, dodají mu potřebnou energii a přispívají dokonce i k redukci hmotnosti. Naleznete je ve vlašských ořechách, mandlích, v extra panenském olivovém oleji, rybím oleji i arašídovém másle.

Důležitou složkou zdravého jídelníčku je samozřejmě i zelenina, jejíž nespornou výhodou je, že jí můžete sníst velké množství.

Rozhodně lze doporučit zařadit do jídelníčku na každý den také ovoce, které obsahuje pro tělo naprosto nezbytné látky.

Doporučené cvičení

Ke zpevnění a vytvarování hýžďových svalů můžete využít jeden z velice jednoduchých cviků, kterým jsou dřepy. Můžete začít tak, že se rukama opřete o vhodnou plochu, například pracovní desku kuchyňské linky, abyste měli při cvičení oporu a pocit stability. Poté můžete ruce buď předpažit, nebo zkřížit na prsou a dřepy provádět takto. Držte rovná záda a snažte se o dřepy co nejhlubší.

Dalším vhodným cvikem je most, kdy ležíte na podložce na zádech a ruce máte položené podél boků. Kolena pokrčte, a to tak, že chodidla budou od sebe na šířku vašich boků. V této poloze stáhněte hýžďové svaly a zvedněte hýždě vzhůru. Nezapomeňte, že lopatky je důležité tisknout k podložce.

Sdílejte článek