Překvapivá výstraha od meteorologů: Zničující bouře hrozí Česku! Podívejte se pro které kraje platí výstraha.

Na oficiálních stránkách byla vydána výstraha meteorology. V noci na středu se očekávají bouřky a silné nárazy větru kolem 70 km/h, a na některých místech i kroupy. Meteorologové varují před nebezpečím přívalových srážek, kroup, blesků a také zranění způsobených padajícími a létajícími předměty.

V noci na středu dorazí na západní území Česka silné bouřky, intenzivní déšť s nárazy větru kolem 70 km/h a krupobití. Český hydrometeorologický ústav vydal výstrahu, která upozorňuje na tyto jevy. Bouřky se přesunou z Francie a budou se formovat do většího bouřkového systému, postupujícího přes jihozápad Německa. Očekávají se nárazy větru mezi 80 až 110 kilometry v hodině, až extrémně až 120 kilometrů v hodině, a kroupy o velikosti až čtyř centimetrů. Předpověď poskytla meteoroložka Dagmar Honsová.

shutterstock.com

Výstraha platí pro následující kraje: Hlavní město Praha, Středočeský kraj (Benešov, Beroun, Brandýs nad Labem-Stará Boleslav, Černošice, Dobříš, Hořovice, Kladno, Kralupy nad Vltavou, Mělník, Neratovice, Příbram, Rakovník, Říčany, Sedlčany, Slaný, Votice), Jihočeský kraj (Blatná, České Budějovice, Český Krumlov, Kaplice, Milevsko, Písek, Prachatice, Soběslav, Strakonice, Tábor, Trhové Sviny, Třeboň, Týn nad Vltavou, Vimperk, Vodňany), Plzeňský kraj, Karlovarský kraj, Ústecký kraj (Bílina, Chomutov, Kadaň, Litoměřice, Litvínov, Louny, Lovosice, Most, Podbořany, Roudnice nad Labem, Teplice, Ústí nad Labem, Žatec). Meteorologové upozorňují na možné nebezpečí. Nárazy větru mohou lámat větve stromů. Kromě toho je třeba dbát na nebezpečí přívalových srážek, kroup, blesků a zranění způsobených padajícími a létajícími předměty. V případě jízdy vozidla v bouřce je doporučeno snížit rychlost a jet velmi opatrně.

Čtěte také: Cvičení, které vás bude bavit a zpevní vaše paže

Platí také výstraha proti nebezpečí požárů a vysokých teplot ve všech krajích země. Meteorologové doporučují dodržovat dostatečný příjem tekutin, zvýšit konzumaci neslazených nealkoholických nápojů a kombinovat je s minerálními vodami. Je také vhodné omezit fyzickou zátěž během poledních a odpoledních hodin.