Proč nesmí brokolice chybět ve vašem jídelníčku?

Brokolice patří mezi nejvýživnější druhy zeleniny na světě. Do stejné skupiny zeleniny patří také květák, kukuřice, růžičková kapusta, bok choy, zelí nebo tuřín. Brokolice patří mezi nenáviděné druhy zeleniny, které nejí většina dětí a mnoho dospělých. To je ale velká chyba, protože přináší obrovské zdravotní přínosy pro vaše tělo. Proč byste měli zařadit brokolici do jídelníčku?

https://www.pexels.com/

Brokolice přináší obrovské výhody pro zdraví

Jistě je vám jasné, že je brokolice velmi zdravá. Také proto ji mnoho lidí nejí. Měli byste ale zvážit všechny benefity. Brokolice bojuje proti rakovině plic a tlustého střeva. Je to díky sulforafanu, který ji dodává hořkou chuť, ale také mnoho zdraví. Tato zelenina zlepšuje zdraví kostí, protože obsahuje velké množství vitamínu K, který zlepšuje vstřebávání vápníku v těle.

Brokolice obsahuje mnoho antioxidantů, které působí proti stárnutí orgánů. Vitamín C vám poskytne posilu pro imunitní systém a vitamín E se postará o krásnou pokožku. Brokolice je také ideální pro přirozenou detoxikaci organismu a díky vysokému obsahu vlákniny pomáhá také s trávením. Komplexní množství vitamínů a minerálů zaručuje, že se vám budou chronické nemoci vyhýbat obloukem.

Čtěte také: Důležitá informace pro každého, kdo má doma kočku nebo kocoura: Objevte skryté vlastnosti o kterých ví jen zlomek populace – zázračné účinky na psychiku i fyzické zdraví těla člověka

https://www.pexels.com/

Nutriční hodnoty brokolice

Přibližně 91 gramů brokolice (1 šálek) obsahuje 31 kalorií, což je velmi málo. Neobsahuje žádný tuk. Obsahuje 6 gramů sacharidů, přičemž 2 gramy z toho jsou cukru a 2 gramy tvoří vláknina. Najdeme v ní také 3 gramy bílkovin. Toto množství brokolice vám poskytne 100 % denní potřeby vitamínu C a vitamínu K, ale zároveň jde také o bohatý zdroj vitamínu A, kyseliny listové a draslíku.

Může být brokolice nebezpečná pro zdraví?

V některých případech může být skutečně pravidelné konzumování brokolice nebezpečné. Jestli užíváte léky na ředění krve (warfarin), neměli začít najednou jíst velké množství potravin s vitamínem K, protože to ovlivní srážlivost krve. Důležitá je vyvážná strava, která je bohatá na všechny vitamíny a minerály. I přesto byste ale měli začít brokolici jíst častěji.

Zdroj: newsitamea.gr