Televize Šlágr nabízí svým divákům akcie! Jsou opravdu tak výhodné, jak uvádí? Nebo?

Televize Šlágr je stanice, která je pro mladé lidi naprosto nezajímavá. Při přepínání televizních programů ji mnozí přeskočí a věnují se raději jiným aktivitám. Nicméně, je třeba zmínit, že starší generace ji sleduje a tráví s ní i několik hodin denně. Televize Šlágr se představuje jako hudební stanice, ale často nabízí i produkty a akcie.

Youtuber Lukefry, známý svým kritickým přístupem k různým jevům ve společnosti, se zaměřil na marketing televize Šlágr. Jeho podezření bylo, že některé nabídky této stanice nemusí být tak výhodné, jak se tvrdí. Jednou z věcí, kterou rozebral, byla nabídka nákupu akcií společnosti Riocath. Majitelé televize Šlágr tvrdí, že kdo tyto akcie nekoupí, prohloupí. Ale jak to ve skutečnosti je?

Neuvěřitelné ztráty a nesnadný prodej

Lukefry v rámci svého výzkumu zjistil, že společnost Riocath za svou existenci utrpěla kumulovanou ztrátu ve výši tří miliard korun. Tato firma prošla obdobím insolvence a měnila své názvy i odvětví. To už samo o sobě naznačuje, že investování do jejích akcií může být riskantní.

Čtěte také: Chcete znát svůj osud? Odhalte jej pomocí této starodávné tabulky

Dalším zjištěním bylo, že akcie Riocathu nejsou obchodovatelné na veřejné burze. To znamená, že majitelé těchto akcií nemohou sledovat jejich hodnotu v reálném čase a nemohou je tak snadno nakupovat a prodávat. Společnost sice nabízí možnost vrácení akcií s pětiprocentním ziskem, ale zákazník musí osobně navštívit sídlo společnosti a objednat se telefonicky předem. Bohužel, žádné telefonní číslo není veřejně dostupné.

Vliv na starší generaci

Nabídka akcií společnosti Riocath není jedinou aktivitou, kterou televize Šlágr provádí. Vytvořila také samostatnou akciovou společnost Šlágr a.s., která se snaží prodat akcie divákům. Tyto akcie jsou dostupné za minimálně tisíc korun a moderátoři nabízejí různé speciální výhody spojené s jejich nákupem, jako například možnost vyhrát televizi, účast na speciálním koncertě nebo roční předplatné časopisu Šlágr.

Takovýto marketing je zaměřen především na starší generaci, která nemusí mít dostatečné znalosti o investování a může se stát snadnou obětí různých podvodů. Youtuber Lukefry vyzývá mladší generaci, aby mluvila s tou starší o různých podvodech, které na ně číhají.

Diskuze o morálnosti a právních aspektech

Lukefry se rozhodl nezahájit tažení proti televizi Šlágr, ale spíše proti nemorálním praktikám, které se v současné společnosti objevují. Podle něj je důležité vést debatu o morálnosti a také zvážit, co lze z hlediska práva nebo licencí udělat.

Youtuber si uvědomuje, že lidé mají právo sledovat hudbu, kterou mají rádi, a proto je rád, že existuje platforma, na které mohou tuto hudbu poslouchat. Nicméně, nebezpečí, které přináší marketing televize Šlágr, je v jeho očích značné.