Tohle nikdy neříkejte člověku, který truchlí po ztrátě člověka. Udělejte raději věc kterou doopravdy potřebují

Každý z nás během života přijde o milovanou osobu. Každý z nás se také s touto ztrátou vyrovnává po svém. Truchlení je velmi náročným obdobím v životě a všichni ve vašem okolí to musí vědět. Hodně lidí přichází k truchlícím a říkají otřepané věty. Ty nejen nikomu nepomohou, ale také jim mohou ještě více ublížit. Co byste na pohřbu nebo po něm nikdy neměli říkat?

Reklama

Nikdy neříkejte „je na lepším místě“

Říct někomu, že se mají jeho blízcí lépe po smrti, je rozhodně podivné. I přesto to hodně lidí říká, protože se to jednoduše říká. Zamysleli jste se nad tím? Zlehčujete tím smutek pozůstalého, ale také předpokládáte, že se se svou rodinou a blízkými zesnulý neměl dobře. Nesnažte se druhého utěšovat nebo se snažit, aby se cítil lépe. Rozhodně mu to v této situaci nepomůže.

shutterstock.com

Hodně lidí se snaží truchlící jedince utěšovat, ale místo toho jim více ubližují. Hodně lidí říká věty typu: „Neboj, bůh ví, co dělá. Je mu dobře, kde je. Odpočívá. Je v klidu a na lepším místě.“ Doopravdy si myslíte, že smrt je lepší místo? Pravděpodobně ne. Pro některé lidi to může být vysvobozením, ale takových je poměrně málo. Většina lidí smrtí ztratí někoho velmi cenného.

Co dělat, když potkáte pozůstalého

Až budete příště mluvit s někým, kdo ztratil blízkou osobu, vyhněte se otřepaným frázím. Místo toho si vzpomeňte na krásnou vzpomínku nebo se člověka zeptejte, na jeho krásnou vzpomínku se zesnulým. Lidé vždy s láskou vzpomínají na to dobré. To jim pomůže se rychleji vypořádat s tím špatným. Uvidíte, že se člověk bude hned cítit mnohem lépe.

Reklama

Jednoduše se zeptejte, co váš přítel potřebuje během svého truchlení. Je to velmi jednoduché, ale funguje to nejlépe. Jedině on ví, co nyní potřebuje a jak bude probíhat vyrovnání s touto ztrátou. Můžete mu pomoci s nákupem nebo domácností. Pohlídejte mu děti nebo ho vezměte na výlet. Pomáhejte svými činy a ne jen otřepanými slovy.

Zdroj: newsitamea.gr

Reklama