David Hampl
22 srpna, 2020

Vařená kukuřice je jednou z pochoutek, kterou máme spojenou především s koncem letních prázdnin, kdy se na tržištích i v obchodech objeví zlatavě žluté čerstvé klasy. I když vaření kukuřice vypadá jako kuchařsky nenáročné, přesto se vyplatí znát několik základních pravidel, aby kukuřice chutnala tak, jak má.

Jakou kukuřici koupit?

Základem je koupit skutečně dobrou a čerstvou kukuřici. Klas si tedy předem pozorně prohlédněte, zda není například napadený plísní či příliš zaschlý. To, že je kukuřice stará, bezpečně prozradí trochu promáčklá zrnka, kupujte tedy vždy jen kukuřici s plnými, vystouplými zrnky. Pozornost věnujte také listům okolo klasu, měly by být zelené, nikoli suché a zažloutlé.

Tipy na vaření kukuřice

K uvaření kukuřičných klasů budete potřebovat jen čtyři suroviny, kukuřici, vodu, máslo a sůl. Postup je také velmi jednoduchý. Kukuřičné klasy nejprve důkladně umyjte a zbavte všech vousků a listů, následně je vložte do osolené vroucí vody a vařte přibližně třicet minut. Následně kukuřici vyjměte a ještě teplé klasy potřete máslem, případně podle chuti dosolte. Pokud chcete kukuřici uvařit rychleji, použijte tlakový hrnec, V tom případě ji stačí vařit přibližně dvacet minut. Kukuřice se dá poměrně rychle a snadno uvařit také v mikrovlnné troubě. V tom případě je ale nutné vložit ji do mikrovlnky i s listy a následně ji vařit přibližně pět minut na maximální výkon.

Kukuřičná jádra si více zachovávají svou žlutou barvu, pokud do vody přidáte několik kapek citronové šťávy. Pokud do vody přidáte trochu cukru, zvýrazníte chuť i vůni kukuřice. K vaření vždy používejte pouze čerstvou kukuřici, nikoli sušenou, ta vařením nezměkne.

Správně uvařenou kukuřici poznáte tak, že když klas vyjmete a zmáčknete, je měkký, ale nikoli vodnatý. Vařenou kukuřici lze konzumovat jen tak, nebo ji přidat do salátu, či ji konzumovat jako přílohu k masu či rybám. Skvěle chutná také kukuřice připravená na grilu.

Zdravá pochoutka

Kukuřice patří mezi nejzdravější obilniny. Je velmi bohatá na vlákninu, bílkoviny, vitamíny i minerální látky. Na rozdíl od většiny ostatních obilovin neobsahuje lepek. Z vitamínů kukuřice vyniká zejména vysokým obsahem vitamínů skupiny B, z minerálních látek poté obsahem fosforu, hořčíku, vápníku, sodíku, železa, manganu a selenu. Pravidelná konzumace kukuřice vám pomůže snížit stres a únavu a naopak podpoří vaše soustředění a dodá vám energii.

Sdílejte článek