David Hampl
16 listopadu, 2021
,

Lidé po padesátce trpí na nadváhu i různá zdravotní omezení, proto je pro ně hubnutí mnohem těžší. Také jsou méně ochotni měnit svůj dosavadní životní styl, bez určitých úprav však půjdou kila stále nahoru a hrozí ještě větší obtíže. Jediným řešením je změna životních návyků včetně zažitého jídelníčku, zvýšení fyzické aktivity a pak pomohou ještě ovesné vločky, které mají výtečné nutriční vlastnosti, napomáhají trávení i shodit nadbytečná kila. Jak využít potenciál ovesných vloček při redukci hmotnosti?

Bez změn to nepůjde

Zhubnout a hned? Bohužel takový zázračný recept na štíhlou postavu neexistuje, vždy to bude chtít změnu životního stylu s úpravou jídelníčku a zahrnutím fyzických aktivit. Neméně důležitý je kvalitní spánkový režim. Při změně jídelníčku je vhodné ubrat tučné, sladké nebo průmyslově vyráběné výrobky, a naopak přidat potraviny s vysokým obsahem vlákniny. Jsou to především celozrnné potraviny a také ovesné vločky, které lze zahrnout do každého denního jídla, mají skvělý poměr bílkovin i komplexních sacharidů, a obsahují velké množství vlákniny, díky tomu zlepšují trávení a umožňují očistu střev od toxinů.

Zázračný ovesný nápoj

Ovesné vločky se nejčastěji připravují jako kaše nebo se přidávají do smoothie. Tento recept na zázračný ovesný nápoj se skládá z ovesných vloček a skořice, která zrychluje metabolismus a pomáhá při odbourávání tuku. Nápoj je tak vhodný pro všechny padesátníky s nadváhou, ale také pro všechny mladší.

Ingredience

Na přípravu nápoje si nachystejte:

  • med – 1 lžíce
  • voda – 1½ litru
  • mletá skořice – 1 lžíce
  • ovesné vločky – 1 šálek

Příprava

Připravte si ovesné vločky, můžete použít i bezlepkové, které musí být takto označené přímo od výrobce. Vsypejte je do vody a nechte namočené do rána. Poté je sceďte a přidejte k ostatním přísadám do mixéru. Směs rozmixujte do hladka a uložte do chladničky. Denně pijte sklenici ovesného nápoje ráno na lačno a večer před spaním. Vlivem množství vlákniny a komplexních sacharidů nebude docházet ke glykemickým výkyvům ani k pocitům hladu, k tomu se posílí střevní mikroflóra a k úpravě trávení.

Sdílejte článek