6 znaků nedostatku vitamínů! Tohoto by si měl být vědom každý! Zdraví máte přeci jenom jedno!

Problém nedostatku vitamínů je zvláště důležitý nyní v zimě. Bez vitamínů se cítíme slabí a apatičtí, a tak se stáváme snadným cílem pro různé viry.

Vzhledem k tomu, že nedostatek vitamínů nejen pocítíte, ale také jednoduše uvidíte, když se na sebe podíváte do zrcadla, přinášíme Vám dnes seznam viditelných znaků, kterým byste měli přikládat důležitost.

6. Nadměrně bledá kůže

[hana-code-insert name=’google‘ /]Jen málo lidí se může pochlubit dobrým opálením i v zimě. Pokud je však Vaše kůže zcela bledá ve srovnání s tím, jak vypadá normálně, je to znamení, že postrádáte vitamín B12. Bez něj se často cítíme zoufalí a unavení. Chcete-li obnovit správnou úroveň tohoto vitamínu, musíte jíst více masa a mořských produktů.

Čtěte také: Tohle se nedá pochopit. Žena porodila holčičku, ale když jí ji přinesli ukázat, rozhodla se že se jí vzdá a dá ji k adopci. Proč vlastně? Jak její dcera vypadala a jak vypadá nyní, když už je odrostlejší? Podívejte se

5. Suché vlasy

Suché křehké vlasy pokryté velkým množstvím lupin by mohly být znamením, že postrádáte biotin, známý jako vitamín B7. To je často výsledek užívání antibiotik. Chcete-li zvýšit hladinu vitamínu B7, musíte jíst maso, ryby, zeleninu, ovoce, houby a luštěniny častěji.

4. Oteklé oči

Pokud jste si všimli otoků v oblasti očí a končetin, Vaše tělo může postrádat jód. Nejběžnějším zdrojem je jodidová sůl. Jód je také obsažen v mořských plodech (humři, krevety, mořské řasy), mléčných výrobkách, a dokonce i v chlebu.

3. Bezbarvé rty

Bledé rty mohou znamenat, že člověk postrádá železo. Nízký arteriální tlak a pravidelné nachlazení mohou být dalším znakem. Obnovit zdravé množství není těžké. Jednoduše potřebujete jíst více červeného masa a na určitou chvíli přestat jíst potraviny s vysokým obsahem vápníku.

2. Krvácení dásní

[hana-code-insert name=’Dole‘ /]Krvácející dásně mohou naznačovat nedostatek vitamínu C. Snížené množství těchto látek může vést ke slabé imunitě, bolesti svalů a problémům se zuby. Vitamín C se nachází v citrusových plodech a paprikách.

1. Nevysvětlitelná únava a závratě

Pokud jste vyčerpaní i poté, co jste spali dlouho a dobře, Vaše tělo by mohlo postrádat vitamín B12. V tomto případě je transport kyslíku do orgánů omezován a vede k únavě, závratím a ospalosti. Tento vitamín se také podílí na normálním fungování mozku a nervového systému.

Pokud se Vám článek líbil, nezapomeňte ho sdílet se svými přáteli a rodinou :-)!