[no_pagination]

Ráno nastaví náladu po zbytek dne včetně rozvrhu stravování. Naše ranní rituály určují, zda budeme jíst velký nebo malý oběd, zda tělo použije všechny kalorie, nebo je uloží "jen pro případ".

Našli jsme pro Vás vědecký důkaz, že existuje spojitost mezi našimi návyky a rizikem vyvolání nevyváženosti v těle a příčinou navyšování hmotnosti.

1. Odmítáte jíst velkou snídani

Čas, kdy jíte, je mnohem důležitější než to, co jíte. Vědci z univerzity v Tel Avivu prokázali, že velká snídaně a lehká večeře jsou mnohem účinnější, pokud jde o udržení hmotnosti, než dieta založená na častých a lehkých občerstveních.

A to proto, že rychlost metabolismu se liší během dne. Hlavní závěr, k němuž dospěli vědci, je, že byste nikdy neměli odmítat velkou vydatnou snídani. Oběd by měl být středně velký a Vaše večeře by měla být lehká.

2. Nechodíte po slunci

Sluneční světlo doslova spaluje tuky. Aspoň bílý tuk. Výzkumníci z univerzity Alberty v Edmontonu v Kanadě provedli experiment a dokázali, že lipidy se při vystavení slunečnímu záření zmenšují.

Tento objev částečně vysvětluje, proč lidé váží víc v zimě, když je nedostatek slunečního světla. Mějte na paměti, že příliš mnoho času stráveného na slunci také není dobrý nápad a vždy se ujistěte, že máte k dispozici opalovací krém.

3. Zapomínáte vypít sklenici vody po probuzení

Tělo dospělého člověka se podle vědců skládá z 55 % až 60 % vody, takže konzumace sklenice vody po probuzení je opravdu dobrý nápad. Voda zrychluje metabolismus, což snižuje riziko hromadění tuků. Také to pomáhá tělu zbavit se toxinů. Autor článků o produktivitě Chris Bailey zdůraznil, že jako pokus začal pít ráno sklenicí vody a podařilo se mu snížit tělesný tuk z 17 % na 10 %.

4. Necvičíte

Kromě zřejmých výhod spalování kalorií a zvyšování rychlosti metabolismu může ranní cvičení pomoci snížit chuť k jídlu! Během experimentu výzkumní pracovníci Dr. Emma Stevensonová a Ph.D. student Javier Gonzalez zjistili, že lidé, kteří jsou zvyklí cvičit před snídaní, konzumují méně jídla po celý den.

5. Šetříte si chutné pokrmy na oběd, nebo na večeři

Pokud se nedokážete ubránit konzumaci sladkých, nebo smažených potravin, udělejte to v první polovině dne. To je další závěr, se kterým přišli výzkumníci z Tel Avivské Univerzity.

6. Čtete zprávy ráno

Strach a podráždění způsobené procházením ranních zpráv může mít skutečně negativní dopad na Vaše zdraví. To platí zejména tehdy, pokud trpíte chronickým nedostatkem spánku. Dlouhodobý stres způsobuje, že kmenové buňky se přeměňují na tukové buňky.

Výzkumníci Mary Teruelovou, odborná profesorka chemie a systémové biologie na Lékařské fakultě Stanfordské univerzity v Kalifornii, vysvětlila, jak to funguje. Stres způsobuje, že tělo produkuje hormony, které tělu pomáhají přizpůsobit se novému prostředí. Pokud je stres krátkodobý, nové tukové buňky se nevytvářejí. Pokud je stres dlouhodobý, začne metabolismus kalorie ukládat do zásoby. A i když začnete jíst méně, nebudete schopni zhubnout, dokud si neulevíte od stresu.

7. Podhodnocujete pomoc Vašich mazlíčků

Pes se může stát dobrým společníkem během běhání a kočka může s Vámi může dělat protahování, nebo jógu. Výsledky studie ukázaly, že pro vlastníky domácích zvířat je snadnější kontrolovat svou váhu. Kromě toho komunikace s domácím zvířetem a péče o něj může přinést pozitivní emoce, které snižují úroveň stresu.

Museli jste někdy změnit své ranní návyky? Pomohlo Vám to zlepšit Vaše zdraví, Váš vztah s blízkými lidmi a celkovou životní úroveň? Podělte se o své zkušenosti níže v komentářích.

Zdroj fotografií: pixabay.com

Sdílejte článek