Na českém internetu to vře. Karel Havlíček, známý politik a místopředseda hnutí ANO, se nechtěně stal hlavní postavou posměšných komentářů a internetových memů. Stačila k tomu jediná fotografie, která zachycuje moment z jeho předvolební akce. V článku si rozebereme, co přesně se stalo, proč se snímek stal terčem vtipů a jak samotný Havlíček na celou situaci reagoval.
Pivní incident, který rozpoutal lavinu smíchu
Kampaň hnutí ANO se minulý týden přesunula do pražských Modřan, kde se Karel Havlíček snažil oslovit voliče neotřelým způsobem – nabídkou točeného piva zdarma. Vše probíhalo pod sloganem „Točený Karel – pojď na Karla“, který zdobil stánek. Havlíček se postavil za pult a vlastnoručně čepoval pivo přítomným občanům. Jenže jedno jediné natočené pivo způsobilo nechtěný poprask.
Fotografie, která obletěla sociální sítě
Na sociální síti X se objevila momentka, která se stala virální. Havlíček na ní drží kelímek s pivem, ale místo zlatavého moku v něm převládá mohutná pěna. Jeho výraz v obličeji, jak se snaží tvářit důstojně, zatímco prezentuje téměř nepitelné pivo, byl pro mnoho lidí zdrojem nekonečné zábavy. Snímek okamžitě začali sdílet uživatelé, kteří nešetřili vtipy a ironií.
Pivo jako metafora předvolebních slibů
Nadšení internetového davu se neomezilo pouze na obrázky. V komentářích pod příspěvky se objevila i výstižná slova: „Pivo od Karla vypadá asi jako předvolební sliby ANO“. Tento výrok okamžitě zabodoval. Symbolika nedolitého kelímku plného pěny a prázdných slov se pro mnohé stala přesným obrazem současné politické situace. Namísto osvěžujícího zážitku jen prázdnota – tak komentátoři popsali svůj dojem.
Havlíček svou akci přesto hodnotí pozitivně
Navzdory výsměchu si Karel Havlíček akci pochvaloval. Na svém profilu sdílel videa a fotografie z akce a přidal komentář: „První zastávka tour Pojď na Karla se povedla! Navzdory pekelným teplotám za námi na Praze 12 přišlo spoustu lidí, za hodinu a půl jsem načepoval dva sudy Točeného Karla a padl soudek malinovky. Díky, že jste přišli na kus řeči, a těším se příště!“ Tím dal jasně najevo, že virální posměch bere s nadhledem.
Stánek s pivem budí rozpaky i naději
Zatímco někteří považují akci s točeným pivem za nepovedený pokus o přiblížení se lidem, jiní uznávají, že i přes nedokonalosti šlo o snahu zaujmout a nabídnout voličům něco navíc. V parném létě osvěžit občany i nealkoholickou malinovkou může být sice drobnost, ale pro nerozhodnuté voliče může znamenat sympatické gesto.
Darovanému pivu na pěnu nekoukej
Ať už byla samotná kvalita piva jakákoli, mezi Čechy platí známé rčení – darovanému koni na zuby nehleď. Zda se ale takto symbolicky „napěněné“ pivo nakonec stane i předzvěstí výsledků voleb, ukáže až čas. V každém případě Havlíček alespoň na chvíli rozčeřil jinak monotónní politickou scénu.
Hnutí ANO a neobvyklé kampaně
Hnutí ANO se v poslední době snaží hledat netradiční cesty, jak zaujmout veřejnost. Ať už jde o kontaktní kampaně nebo právě podobné happeningy, cílem je oslovit co nejširší spektrum lidí. Stánek „Točený Karel“ v Modřanech byl jedním z těch pokusů, který ale skončil spíše jako internetová anekdota než promyšlená strategie.
Zdařilá promo akce, nebo terč vtípků?
Ačkoli točené pivo Karla Havlíčka nenašlo u všech příznivců pochopení, jeho snaha zapojit se přímo mezi lidi se cení. A i když si z něj Češi tropí žerty, nelze mu upřít odvahu vystoupit ze své komfortní zóny. Výsměch internetu nemusí vždy znamenat neúspěch – někdy totiž i nechtěná komedie může přitáhnout pozornost voličů.
Zdroj: Svetkreativity.cz