David Hampl
19 února, 2020

Trápí vás popraskané paty? Pokud ano, pak víte, že se nejedná o nic příjemného. Suché a popraskané paty umí pěkně bolet, a navíc nevypadají vůbec dobře. Lidé jsou pak nuceni stále chodit v ponožkách a botách, aby popraskání skryli. Napadlo vás někdy, že nesprávná péče o nohy, ale i mnoho dalšího mohou být důvody popraskaných pat? Dnes vám představíme několik důvodů, proč paty praskají a nabídneme vám i řešení, jak s tím přirozeně zatočit.

Váha a nedostatek vitaminu

Prvním důvodem je nadměrná váha: Vaše nohy nesou váhu celého těla, a pokud je váha vyšší než norma, pak se zvyšuje tlak na paty. Pod takovým tlakem začnou tukové polštářky na patě praskat z důvodu rozpíná se do stran. Pokud se chcete prasklin zbavit, je ideální zaměřit se na úpravu své váhy. V případě, že jste diabetici, paty mohou praskat také. Zde je proto nutné kontrolovat hladinu cukru v krvi pravidelně.

Druhým důvodem může být nedostatek vitaminů: Bez některých životně důležitých vitaminů, minerálů a dalších živin, nemůže vaše pokožka správně pracovat, a proto schne a tloustne. Stačí přidávat do své potravy více vitaminů A, B, C, E, zinku a omega-3 mastných kyselin, a vše se zpraví.

Nevhodná obuv a menopauza

Důvodem jsou samozřejmě i špatně zvolené boty: Otevřené boty, žabky, sandály, nutí pokožku pod patou expandovat stran, čímž kůže začne praskat. Řešením je nosit boty s uzavřenou patou, které poskytnou správnou podporu. Poraďte se s odborníkem ohledně správné velikosti.

Menopauza může být dalším důvodem u žen. Řešením je používání estrogenovým mastí na paty. Zde je ovšem vhodné se dopředu poradit s lékařem.

Dlouhé stání a špatná sprcha

Důvodem může být také dlouhé stání na tvrdé zemi, protože to zvyšuje tlak na paty. Snažte se proto vyhnout dlouhému stání, a pokud to nejde, udělejte si alespoň několik jednoduchých cvičení z paty na patu.

Důvodem je i velmi horká sprcha, která z chodidel odnáší přirozenou vlhkost a kůže tak rychleji praská. Omezte dobu sprchování na max 10 minut a volte teplou vodu místo horké.

Sdílejte článek