Práce v kavárnách, restauracích a dalších službách rozhodně není jednoduchá. Lidé k vám totiž nebudou příliš milí. Jeden barista toho mál vážně dost. Chtěl, aby se lidé znovu začali chovat slušně a laskavě. Nejen k němu, ale ke všem v jejich okolí. Proto se rozhodl, že do této osvěty zapojí svou kavárnu. Připravil jednoduchou ceduli, která naprosto změnila přístup klientů k obsluze.
Zdvořilost zákazníkům chybí
Bohužel v dnešní době se laskavost příliš nenosí. Většina lidí, kteří přichází do kavárny pro kávu s sebou, jsou lidé, kteří spěchají do práce. Zapomínají kvůli tomu na to, že mluví se skutečnými lidmi. A tito lidé se zaslouží, aby je někdo pozdravil, poprosil o objednávku a poděkoval. Je to jednoduchá věc, kterou učíme malé děti. Sami to ale většinou neděláme.
Geniální přístup k podnikání
Kavárna Cups Coffee and Tea v Roanoke v americké Virginii použila jiný přístup. Barista Austin Simms si všiml, že jsou zákazníci velmi nezdvořilí. Proto přišel s plánem, který to měl změnit. Bylo to velmi jednoduché, ale cílil na to nejdůležitější, na co se v dnešní době lidé dívají. Na peníze. Použil je jako způsob, jak zákazníci znovu naučit slušnému chování a laskavosti.
S laskavostí ušetří peníze
Připravil ceduli, na které stálo: „Jedno malé kafe. 5 dolarů. Jedno malé kafe, prosím. 3 dolary. Dobrý den, dal bych si jedno malé kafe, prosím. 1 dolar a 75 centů.“ Tato jednoduchá cedule změnila všechno. Čím slušnější budete na obsluhu, tím nižší cenu za kávu zaplatíte. Je to extrémně jednoduché, ale také extrémně efektivní. Každý chce totiž v dnešní době ušetřit.
Chování zákazníků se změnilo jako zázrakem
Tato jediná cedule způsobila, že se zákazníci začali chovat jinak. Ušetřili díky tomu na každém šálku kávy, kterou si objednali. A obsluha kavárny byla mnohem šťastnější ve své práci, protože se k nim najednou lidé chovali slušně. Tento barista inspiroval mnoho majitelů podobných podniků po celém světě. S tímto problémem totiž bojuje mnoho podniků, a to nejen ve Spojených státech.
Zdroj: spotlightstories.co