David Hampl
17 června, 2019

Plavková sezóna je v plném proudu a sociální sítě už se zase hemží fotografiemi vypracovaných těl. A jak jste na tom vy? Zase jste formu do plavek letos nějak zaspali? Nebo je každé vaše úsilí marné a vy už jste se nadobro smířili s tím, že do plavek můžete už jen tak u vás na zahradě, kde vás nikdo nevidí?

Ale omyl! Neházejte flintu do žita, ještě se s tím dá něco udělat. Je jisté, že tukové zásoby nahromaděné přes zimu jen tak přes noc nezmizí, ale již během sedmidenní kúry se mohou udát změny, které budou viditelné. Díky této kúře se podařilo zhubnout už nejednomu z těch lidí, kteří už nedoufali, že by na ně něco mohlo fungovat. Zbavíte se tak nafouklého bříška a tato kúra prospěje i stavu vaší pleti. Pryč budou vyrážky i podrážděná pleť.

Zelená síla

Nejedná se o žádné zázračné tabletky či produkty za tisíce. Jde jen o obyčejnou okurku! Ta je dobře známá svými pozitivními účinky na zdraví trávicího systému i pleti a také umí správně stimulovat metabolické procesy v těle, aby docházelo ke správnému využívání přijaté energie. Kalorie se pak v těle neusazují ve formě tuků, ale spalují se a využijí se k tomu, abyste se cítili plni energie.

Sedmidenní okurková kúra vám může pomoci dosáhnout výsledků, ve které jste ani nedoufali. A to bez drastického hladovění nebo zakazování. Podstatou je totiž nastartování metabolismu, který u vás nejspíš přežívá v latentní fázi a neplní si dobře své úkoly. Odstraní se tak problémy s nafouknutým bříškem, vaše trávení se zlepší a zbavíte se další nepříjemných projevů. Očistný efekt se navíc projeví i na vaší tváři – pleť bude svěží, zdravá a bez vyrážek.

Jak na to

Jednoduchým principem tohoto stravování je zvolit vyváženou stravu a doplnit ji řadou pokrmů s přidáním okurky, která pomůže optimalizovat zažívání a dostat jej do správné formy. Jak vypadá jeden den takového stravování?

  • Snídaně: Talíř okurkového salát a dvě uvařená vejce. Tuto variantu snídaně můžete ozvláštni tak, že vejce vyměníte za sýr či šunku a přidat můžete i kousek celozrnného pečiva.
  • Svačina: Jablko, broskev nebo asi pět kusů švestek.
  • Oběd: Jedna miska okurkového salátu, pečené nebo dušené kuřecí nebo krůtí maso bez přílohy.
  • Mezi jídly: Okurkové smoothie.
  • Večeře: Minimálně dvě hodiny před spaním. Talíř plný zeleniny a kus ryby nebo jiného libového masa. Jako dezert můžete zvolit pár ořechů nebo kousek ovoce (vyjma banánu a manga).

Prakticky kdykoliv během dne, kdy pocítíte hlad, si můžete dát syrovou okurku. Ta vám dodá také potřebné vitamíny a dostatek hydratace. Během kúry nezapomínejte dostatečně pít – ideálně obyčejnou vodu nebo zelený čaj.

Okurkový salát

Jak si připravit okurkový salát, který je v receptu několikrát zmiňován? Je to jednoduché, ale velmi chutné. Budete potřebovat tyto ingredience:

  • 1 okurka
  • Sůl, pepř
  • Jogurt
  • Jarní cibulka

Okurku nastrouhejte najemno a ochuťte solí a pepřem. Řádně promíchejte a přidejte kelímek bílého jogurtu s obsahem tuku do 3 %. Opět promíchejte, dozdobte jarní cibulkou a podávejte.

Okurkové smoothie

Dalším vhodným pokrmem je i okurkové smoothie, které vás navíc v horkých letních dnech příjemně osvěží. Na přípravu budete potřebovat:

  • 1 okurka
  • 1 zelené jablko
  • Hrst čerstvého špenátu
  • 1 cm zázvoru

Vše dáme do mixéru a řádně vymixujeme do hladké hmoty. Pokud je směs příliš hustá, přidáme trochu vody.

Výsledky této okurkové kúry jsou ohromující. Už za týden pocítíte úbytek na váze a také zmenšení objemu zejména v oblasti břicha. Zbavíte se zažívacích potíží, zlepší se vám trávení i stav pleti. Konečně budete mít hezkou a zdravou pleť bez pupínků. Budete se celkově cítit o moc lépe a posílíte i svou obranyschopnost. A už za týden můžete do plavek!

Sdílejte článek