Co o nás HR Manažeři vědí již z prvního pohledu? Zde je to, co o Vás prozrazuje Vaše oblečení!

HR Manažerům stačí jen jeden pohled, aby pochopili, jak jste spolehliví a kompetentní, a aby vyvodili závěry o Vašem společenském postavení a cílech. Sherry Maysonave, šéfka společnosti Empowerment Enterprises, poradenské firmy založené v Austinu v Texasu, říká, že první dojem uděláte za méně než 30 sekund a je založen výhradně na Vašem oblečení. To je důvod, proč byste si měli vybírat oblečení velmi moudře, pokud nechcete, abyste byli vnitřně zkritizováni již před zahájením rozhovoru.

My jsme se dnes tak rozhodli mluvit o 5 věcech ve Vaší skříni, které HR manažeři používají k utváření svých názorů na Vás s cílem poznat, zda se hodíte do jejich firemní kultury. Tyto věci nesou šifrované informace o úrovni Vaší profesionality.

1. Co o Vás prozrazují barvy Vašeho oblečení?

Pomocí barvy oblečení můžete ovlivňovat jiné lidi. „Ať už jsme si toho vědomi, nebo ne, barvy, které si vybíráme, posílají silné poselství,“ říká Lynda Goldman, obchodní poradkyně a konzultantka etikety.

Čtěte také: Nevíte si rady, co uvařit k večeři těm Vašim ratolestem? Doporučujeme recept na jednoduché a rychlé kuřecí nugetky. Uvidíte, že budou chutnat nejen dětem, ale i manželovi!

Takže byste měli věnovat pozornost barvě šatů, které si vezmete na pohovor.

Pokud si vyberete oblečení s kontrastními barvami, můžete vytvořit silný a dominantní dojem.

Pastelové barvy v oblečení a make-up Vám pomohou získat důvěru ostatních lidí. Nejdůležitější věcí je nepřehánět to. Jinak můžete působit dětinským a nezralým dojmem.

Modrá je pravděpodobně nejlepší volba barvy pro pracovní pohovor. To je důvod, proč uniformy a obleky jsou často modré. Tato barva je spojena se spolehlivostí, důvěrou, kompetencí a odbornými znalostmi.

Barva červená představuje živost a sklon k úspěchu a efektivnosti. To je barva vedení a znamená, že se nebojíte vystoupit a přitáhnout pozornost ke své osobě. Pro první pohovor je však lepší vybrat hlubší odstín červené barvy, jako je např. kaštanová, či bordó. Tato volba přiměje lidi, aby si mysleli, že jste moudří, dobře vzdělaní a pomůže Vám získat respekt, který si zasloužíte.

Tmavé oblečení vzbuzuje ve Vašem potenciálním zaměstnavateli pocit, že jste vážným, spolehlivým a kompetentním kandidátem.

Nejhorší barevná volba pro pracovní pohovor, podle studií a názorů odborníků, je oranžová – je často spojována s něčím neprofesionálním.

2. Co o Vás říká Váš styl oblečení?

Obchodní obleky nejsou vždy nejlepší volbou pro pracovní pohovor, protože dojem, který může zaměstnavateli dát, je to, že jste „nadhodnoceni“. Tento stereotyp se vyskytuje, protože na podvědomé úrovni si lidé myslí, že pouze vysoce kvalifikovaní pracovníci s velkým úsilím se oblékají tímto způsobem.

Pokud manažer přijímá pozici na vyšší úrovni, pak tento typ seriózního vzhledu může být výhodný. Pokud však hledáte práci jako zdravotní sestra, nebo prodejce, tento typ oblečení je nevhodný. HR specialisté si mohou myslet, že Vaše ambice jsou pro tuto pozici příliš vysoké a raději přistoupí k dalšímu kandidátovi.

Pokud žena nosí květované vzory a vlasy dlouhé, nevypadá jako úspěšný vůdce. U většiny kancelářských prací je toto oblečení nevhodné. Ale pokud hledáte práci, kde budete vyučovat děti, či se zabývat kreativní prací, tento typ oděvu není jen vhodný, ale nejvýhodnější.

3. Co o Vás prozrazují značky, které nosíte?

Luxusní loga značek, drahé hodinky, nebo nejnovější model mobilního telefonu znamenají, že pro kandidáta hraje důležitou roli dojem, který dělá na ostatní lidi.

Lidé, kteří jsou demonstrativní, nejsou nejlepší bossové, což může snížit jejich šance na získání vedoucího postavení. Kancelář není místem, kde by člověk měl ukazovat svou finanční nadvládu nad ostatními lidmi, a zejména ne nad zaměstnavatelem.

4. Ilustrativní detaily

Neexistují žádné bezvýznamné detaily, když je řeč o pohovoru. Mějte na paměti, že pokud si zaměstnavatel všimnete špatné manikúry, starého oblečení a dalších chyb, může to způsobit špatný dojem.

Také byste se měli vyhnout velmi jasnému make-upu a silnému parfému.

Pokud jde o šperky, noste malé a elegantní šperky jako malé náušnice, náramky a hodinky. Brýle s velmi stylovým rámečky mohou být skvělou volbou pro Váš celkový vzhled. Ale náušnice, které vypadají levně, nebo ty, které jsou vyrobeny z levných materiálů, jako je plast, nejsou dobrou volbou pro pracovní pohovor.

Taška by měla mít čistý tvar. Vyhněte se taškám, které nemají tvar, ty, které vypadají jako pytel a tašky s jasnými vzory, které lze použít pouze pro neformální příležitost.

Nemusíte se však bát zvolit pár barevných doplňků – dokonce i velmi vážný oblek může vypadat úplně jinak, pokud k němu přidáte jasně červenou tašku.

5. Oblečení říká, jak dobře se hodíte do firemní kultury.

Váš oděv by měl být co nejblíže oblečení společnosti. Lidé touží přijmout další lidi, kteří jsou jako oni, takže čím více vypadáte jako ostatní zaměstnanci, tím jednodušší je pro HR Manažera si představit, že s nimi pracujete.

Chcete-li provést svůj výzkum, můžete použít sociální média. Facebook, Instagram, nebo webové stránky společnosti, pro kterou chcete pracovat. Vyhledejte a pečlivě si prostudujte webové stránky společnosti. HR manažeři jsou obvykle velmi pozorní vůči informacím o kandidátovi, které mohou najít on-line, takže se důrazně doporučuje, abyste udělali totéž.

Pokud je pro zaměstnance společnosti typický formální obchodní styl, měli by muži určitě nosit oblek a ženy mohou nosit jednoduché šaty (sukni) se sakem.

Pokud potřebujete něco zcela neformálního, měli byste zvolit alespoň jednu „vážnou“ věc. Například si můžete vzít džíny se sakem.

Pokud jste požádali o kreativní pozici: návrhář, obchodník, PR specialista, ilustrátor, copywriter, event manager a tak dále, měli byste být kreativní i co se Vašeho vzhledu týče. Zahrňte tedy do svého oděvu jasné barvy a použijte doplňky.

A jak vybíráte své oblečení Vy, když se připravujete na pohovor? Podělte se s námi o své zkušenosti a myšlenky níže v komentářích.