David Hampl
24 července, 2019

Zdravotní problémy trápí lidstvo odnepaměti. Téměř každý z nás se několikrát za život potká s nějakou zdravotní obtíží, která ho většinou dovede až k lékaři. Mnohdy stačí předepsat jen pár léků, ošetřit ránu nebo pohladit po duši a vše je zase v pořádku. Jsou ale situace, které se neobejdou bez vážnějších lékařských zákroků, operací. Taková operace Vám dokáže zachránit život, ale riziko podstoupit mlže být pro mnohé poměrně vysoké. Dokonce sami lékaři někdy doporučují zvážit jiná řešení než operaci. Tento příběh je důkazem toho, že i bez operace jde překonat vážný zdravotní problém.

Častý zdravotní problém? Vyskočená plotýnka.

Dnešní doba sama napomáhá nejrůznějším zdravotním komplikacím, které jsou spojené s velkými dávkami bolesti. Většinou na to zaberou léky proti bolesti, ale není to pravidlem. Jednou takovou trampotou, která Vám může způsobit opravdu silné bolesti a znepříjemnit Vím život je vyskočená plotýnka. Opravdu nepříjemná záležitost, kdo zažil, moc dobře ví. A právě vyskočená plotýnka je častým zdravotním problémem spousty lidí.

Meziobratlové plotýnky a problémy s nimi

Meziobratlové plotýnky jsou v podstatě takové vložky mezi obratli, které dodávají páteři sílu a pružnost. Každá plotýnka se skládá z:

  • tvrdého obalu (vláknitý kroužek)
  • a polotekuté výplně

Na poškození vláknitého kroužku, resp. tvrdého obalu, stačí někdy jen opravdu nepatrný pohyb. Vznikne následně trhlina, kterou proudí tekutina, která tlačí na nervová zakončení míchy. Následně probíhá proces podobný jako balón při stlačení. Plotýnka se nadouvá do různých směrů, a právě tak mlže dojít k jejímu vyskočení.

Není třeba operace, stačí důkladné cvičení

Pokud se podobný problém týká i Vás, ale v souvislosti s tím netrpíte žádnými závažnými problémy, není chirurgický zákrok potřeba. Bohatě postačí samostatná domácí léčba, která Vám ušetří čas, nervy, ale v mnohých případech i peníze. Nabízíme Vám baterii každodenních cviků, které Vám s tímto nepříjemným problémem mohou pomoci. Než se ale do cvičení pustíte, vše důkladně prokonzultujte s Vašim lékařem.

Soupis cviků

Postupně za sebou zde budou vypsány jednotlivá cvičení, která by Vám, při pravidelném provádění, mohla pomoci. Je ale potřeba dbát právě na pravidelnost a důslednost. U všech uvedených cviků proveďte vždy 8 opakování.

Lehněte si na záda a střídavě ohýbejte nohy v kolenou.

Obě nohy natáhněte na zem a střídavě je zvedejte směrem nahoru.

Pokrčte nohy v kolenou a střídavě přitahujte chodidla jedné nohy ke kolenu druhé nohy.

S pokrčenými nohami v kolenou se snažte dotknout se podlahy.

Ležte a střídavě přitahujte kolena k hrudníku, a následně obě kolena zároveň.

Natáhněte obě ruce k sobě a celým trupem se natočte na levou a poté na pravou stranu.

Postavte se čtyři a střídavě přitahujte kolena šikmo k rukám.

Zůstaňte na čtyřech a střídavě vytahujte nohy dozadu.

K noze připojte opačnou ruku a natahujte se do kříže.

A úplně na závěr proveďte kočičí záda, která zná téměř každý.

Pokud během cvičení ucítíte bolesti, nebo se situace zhorší, okamžitě se cvičením přestaňte a co nejrychleji vyhledejte lékařskou pomoc.

Sdílejte článek