Další otřesný případ toho, jak se člověk chová ke zvířatům! Majitel svého psa přivázal k hromadě odpadků a nechal ho svému osudu. Byl zubožený a plný parazitů. Povedlo se ho následně zachránit?

Téměř každý den si můžeme přečíst o tom, jak lidé trápí své mazlíčky. Nemusí se jednat jen o psy a kočky, ale také dobytek, jako jsou krávy a prasata, která musí žít ve vlastních výkalech. Je neuvěřitelné, že člověk dokáže ublížit živé, i když němé tváři a opustit ji v okamžiku, kdy ho nejvíce potřebuje. Právě o tom je tento příběh. Je to příběh psa nalezeného na smetišti s čumákem plným parazitů. A na pokraji smrti.

Charlie neměl šanci přežít

V podmínkách, v jakých byl Charlie nalezen, bylo jasné, že nebude mít šanci přežít. Krčil se v krabici mezi hromadou odpadků s plastovým kabelem ovázaným kolem těla. Bylo vidět, že jeho čumák je napaden parazity. Jeho majitel jej zde zřejmě nechal, aby se ho zbavil. Možná neměl sílu zvíře sám usmrtit a k veterináři s ním jít nechtěl. Měl ale sílu zanechat psa svému osudu. Naštěstí se tak nestalo. Charlie byl nalezen včas.

Existují i dobří lidé

Mezi odpadky si zuboženého psa všimli lidé, jimž jeho osud rozhodně nebyl lhostejný, a to i přesto, že Charlieho neznali. Je štěstí, že mezi krutými lidmi, kteří ubližují zvířatům, existují také ti, kteří mají zvířata rádi, a když vidí trpící zvíře, rozhodnou se zasáhnout. Takoví dobří lidé sehráli roli i v Charlieho příběhu. Když psa nalezli, neváhali ani chvíli a rozhodli se psa vzít na veterinární stanici.

Čtěte také: Recept na skvělé křupavé rohlíčky, které jen tak někde nekoupíte!

Na veterině

Mohli bychom říci, že na veterinární stanici musí být lidé, kteří jsou zvyklí na ledacos, včetně týraných zvířat v opravdu hrozném stavu. To, v jakém stavu ale byl Charlie, šokovalo i je:

• Charlie měl úplně napuchlý čumák.
  • Uvnitř tlamy měl shnilé zuby.
  • Čumák i pysky byly zcela zničeny.

Bylo jasné, že pes musel neuvěřitelně trpět bolestí. Důvodem nebylo nic jiného, než špatné zacházení ze strany jeho někdejšího majitele. Pracovníci na veterinární stanici věděli, že je čeká složitý případ s nejistým výsledkem. Přesto se ale rozhodli jít do toho a do záchrany psa dát co nejvíce.

Léčba začíná

Veterináři museli s léčbou začít co nejdříve, aby nedošlo k ještě větším škodám, než už byly. Jaká byla použita léčba?

• Charlie dostal analgetika.
  • Podstoupil také plastickou operaci.
  • Dásně i vnitřek tlamy musely být odstraněny, protože byly napadeny parazity.

Léčba trvala velice dlouho, protože napadené části nosu a tváří museli být odnímány postupně. Vzhledem k těmto problémům je jasné, že Charlie odmítal jídlo, protože jíst pro něj bylo neuvěřitelně bolestivé. Ale i samotný pes se nakonec rozhodl zachránit si život a přijímal potravu od svých trpělivých zachránců. Ti mu ji dávali z ruky a po malinkatých kouskách. A Charlie pomalu nabíral na síle.

Šťastný konec

Se samotnou péčí poskytli veterináři Charliemu také lásku. Tyto dva faktory byly velice důležité pro to, aby pes přežil. I když byl slabý, vyhledával lidskou společnost, a dokonce si chtěl se svými zachránci i hrát. Ačkoli mu člověk ublížil, Charlie se rozhodl dát lidem novou šanci a i nadále jim důvěřoval. Mezi všemi si oblíbil dobrovolnici na veterinární stanici, dívku jménem Natalie. A když po uzdravení hledal nový domov, dívka se rozhodla, že si jej vezme, a to i přesto, že již jednoho psa měla. Charlie tak získal nový domov s laskavou a milující paničkou.

Původní majitel odhalen

Majitel, který se rozhodl psa zbavit, za sebou zanechal stopy. Pes byl čipován a pomocí tohoto mikročipu se podařilo majitele odhalit. Veterináři neváhali ani chvíli a celý případ nahlásili policii. Ta se postarala o to, aby původní majitel dostal to, co mu patří. Byl předán spravedlnosti. Jaký trest si vyslouží, ještě není jasné, nicméně je dobře, že mu to jen tak neprojde.