Dodáváte svému tělu dostatek tekutin? Třeba právě nedostatek vody může být důvodem, proč nejste příliš efektivní!

Pravděpodobně víte, že tělo dospělé osoby je tvořeno 65-70 % vody. Věděli jste ale, že naše mozkové buňky mohou obsahovat více než 80 % vody? Voda je distribuována v lidském těle tak, že část je uvnitř buněk a druhá část v extracelulárním prostoru. To dává důvod předpokládat, že hlavní potravou pro mozek je voda.

[hana-code-insert name=’google‘ /]Výhoda dostatku vody pro lidské tělo

Mozek je jedním z nejúžasnějších a nejvíce uměle vytvořených orgánů v lidském těle. Prostřednictvím něho vnímáme terabajty informací, které nás obklopují. Představte si, kolik energie k tomu mozek ve skutečnosti potřebuje.

Čtěte také: Tento tvarohový koláč musíte vyzkoušet! Proč? Má hned několik unikátů. Není potřebo ho péci, díky kondenzovanému mléku dokonale chutná a v létě vás zaujme tím, že skvěle osvěží. Jak na něj?

Takže… Váš mozek potřebuje vodu. Je to nepostradatelný prvek v procesu výroby energie, přenosu nervových impulsů a zpracování informací. Na příjmu tekutin závisí optimální fungování celého organismu, jeho vnitřních orgánů, svalů a oběhového systému. Většina práce a zdraví Vašeho mozku tak závisí na obsahu vody ve Vašem těle.

Lidské tělo je tedy extrémně citlivé na nedostatek tekutin. Vyžaduje konstantní tok vody a již ztráta 1 % má negativní vliv na činnost mozku.

Voda – rozpouštědlo kyslíku a glukózy, které jsou potřebné pro výrobu energie. Podle Dr. Korrina Allena potřebují mozkové buňky dvakrát více energie než jakékoliv jiné buňky v lidském těle.

Z toho vyplývá, že dostatečné množství vody v těle přispívá ke zlepšení paměti a mozku jako celku: můžete rychleji uvažovat, lépe se soustředit a být kreativnější při řešení různých úkolů.

Pokud konzumujete méně vody, než Vaše tělo vyžaduje, může dojít k dehydrataci. Ta ovlivní především a hlavně mozek. Aktivita mozku se zpomalí a mohou se objevit i příznaky, jako je únava, podrážděnost, snížená koncentrace, a dokonce deprese.

[hana-code-insert name=’google‘ /]Vědci prokázali, že i 1% dehydratace vede k poklesu mentální schopnosti až o 5 %. Při větší ztrátě vody se symptomy ještě zhoršují. Pokud trpíte nedostatkem vody, mozkové buňky začnou odumírat. Tento proces je pozorován zejména u starších lidí, kteří po mnoho let konzumovali malé množství vody.

Je to dehydratace mozku, která je jedním z důvodů časného vývoje demence, Alzheimerovy nemoci, Parkinsonovy nemoci, amyotrofické sklerózy a dalších patologií mozku. Zní to trochu přehnaně, ale každodenní sklenice vody navíc Vás může zachránit před všemi těmito strašnými nemocemi, nebo alespoň snížit riziko jejich vývoje.

Chronický nedostatek vody může způsobit i řadu onemocnění, jako je obezita, rakovina a deprese. Dr. Allen tvrdí, že dehydratace zhoršuje i samotný průběh onemocnění, což se nejčastěji projevuje nedostatkem pozornosti, záchvaty paniky a depresemi. Dodávání správného množství vody je tak vynikajícím způsobem prevence nemocí.

Další zajímavou studii v této oblasti provedli vědci z University of East London. Vybrali 34 lidí, mezi kterými byly muži a ženy, a pozvali je, aby prošly kontrolou duševních schopností. Test byl proveden dvakrát – bezprostředně po snídani (cereální tyčinka) a po vypití láhve vody.

Před zahájením experimentu byli všichni účastníci dotazováni, zda chtějí pít. Ti, kteří nechtěli pít, vykazovali stejné výsledky bez ohledu na složení snídaně. A ti, kteří byli žízniví, měli až o 14 % lepší výsledky po konzumaci pitné vody než ve stavu žíznivosti.

[hana-code-insert name=’Dole‘ /]Vědci naznačili, že voda dokáže uvolnit ty části mozku, které se podílely na procesu „informování“ těla o nedostatku vody. Přesně říkají: „Používání vody přispívá k uvolnění zdrojů pozornosti, které se dříve zabývaly zpracováním informací o žízni.“

Tak lze předpokládat, že pouze jedna sklenice vody zlepšuje mozkovou aktivitu a pomáhá mnohem lépe zvládnout každodenní úkoly. Konzumujte proto dostatek vody každý den. Jedině tak můžete být plně efektivní a ochránit své tělo před řadou nemocí.

Pokud se Vám článek líbil, nezapomeňte ho sdílet se svými přáteli a rodinou :-)!