David Hampl
12 srpna, 2020

Vše je totiž především o tom, jakým tvarem těla, jako žena disponujete. Máme zde obecně 5 základních typů. Nejvíce ideálním je bezesporu typ postavy ve tvaru X, pak rozlišujeme tvar A, tvar V, tvar, O a tzv. obdélníkový tvar.

Dále se pokusíme rozlišit výhody a nevýhody, které s sebou výše uvedené tvary těla přináší. Řeč tedy bude také o různých cvičících praktikách a dále:

  • Tipech
  • Trikách
  • Radách „jak na to“

Pojďme si však nejprve určit, který tvar těla se nejvíce podobá tomu našemu, abychom mohli efektivně cílit strategii, právě dle zvoleného typu.

Tělo jako písmeno X

Pokud jste majitelkou těla, připomínající písmeno X, nebo připomínající přesýpací hodiny, věřte, že jste na tom nejlépe ze všech ostatních druhů. Právě typ těla do písmene X je pro muže nejvíce atraktivním. Evokuje totiž v mužských očích typickou krásu ženského těla. Měli bychom ovšem i nadále o své tělo pečovat, aby se z našeho krásného X, nestalo tělo připomínající tvar O.

Důležité tedy bude krásu Vašeho těla nadále udržovat a volit spíše celotělové tréningy, nebo tzv. kruhové tréningy, které efektivně procvičí celé Vaše tělo. Častou nevýhodou žen, které mají tělo připomínající písmeno X, jsou nedostatečně vyvinuté svaly na dolních končetinách. Tudíž se doporučuje rovněž zvážit zakopávání a před kopávání na stroji s mírně voleným závažím, a to alespoň 2x týdně.

Nejčastěji vyskytované písmeno A

Písmeno A nejen, že je v naší řeči obsaženo nejčastěji. Podobně je tomu také s výskytem žen, které mají tělo připomínající právě tento tvar. Jedná se tedy o podstatně více masivní dolní část těla v porovnání s výrazně menší horní částí.

Je tedy evidentní, že přebytečná kila se hromadí právě do oblasti hýždí a zadku. Zde je radno volit tréningy, které jsou zaměřené na časté zvedání nižších závaží a především na tzv. kardio. Jedná se tedy o tréning, který je spojený s běháním, či jiným sportem, při kterém je Vaše tepová frekvence vyšší než 65 % Vaší maximální tepové frekvence.

Vzhledem k tomu, že ženy s postavou ve tvaru A mají na rozdíl od tvaru X nadměrně vyvinuté svalstvo na dolních končetinách, tak není natolik žádoucí dolní končetiny dále výrazně posilovat.

Mužské proporce připomínající písmeno V

Je pravda, že ženy s typem postavy ve tvaru V, mohou svým zjevem lehce připomínat mužskou postavu. Tyto ženy mají vytvarovaná silná záda a nepoměrně menší zadek, hýždě a dolní končetiny.

Zde je tedy potřebné tyto nepoměrné proporce vyrovnat. A to nejlépe posilováním spodní části těla pomocí cviků, jako jsou:

  • Mrtvé tahy
  • Dřepy
  • Výpady

Dále se doporučuje rozhodně zpomalit se silovými tréningy horní části těla, která je již dostatečně svalově propracovaná. Občasným kardio tréningem rovněž nic nezkazíte.

Tvar O, jako téměř nejméně oblíbený

Tento tvar se vyznačuje objemným trupem, vystupujícím břichem a hubenými dolními končetinami. Je typickým pro ženy, které v nedávné době prodělaly porod nebo pro ženy, které jsou staršími ročníky.

Receptem pro lepší postavu je striktní dodržování stravovacích pravidel, spojených s dostatečným příjmem bílkovin a omezeným příjmem sacharidů a tuků.

Dále je potřebné cvičit takovým způsobem, aby byly posilovány všechny části lidského těla. Tedy zaměřit se na různorodé cvičení a dbát nejen na pestrost svých tréningů, ale také na dostatečné pestrosti Vaší stravy.

Obdélníkový typ

Tento tvar těla připomínající také písmeno H, je typickým také pro chlapecké typy postav. Šířka ramen je totožná s šířkou boků. Pas a zadek je u těchto proporcí ne příliš výrazný. Často jsou děvčata považována za nepřitažlivá nebo tzv. „kostnatá“.

Nejlepší cestou je tedy cvičit pomocí vyrovnaného tréningu, ovšem s mírným zaměřením na efektivní procvičení boků a hýždí, a to právě z důvodu, abychom je dostatečně zvýraznily.

Doprovodnými činnostmi potom mohou být lekce jógy nebo plavání, která dokonale pomáhají formovat lidskou postavu včetně pozitivního dopadu na případnou redukci váhy.

Sdílejte článek