David Hampl
27 února, 2020

Konečně je večer a vy se po náročném dni chystáte do postele. Už se nemůžete dočkat, až zalezete do peřin a necháte se pohltit říší snů, ve kterých jste pány jenom vy. Možná si před spaním trochu zadovádíte, ale stejně nakonec tvrdě usnete a prospíte celou noc až do rána. Jsou lidé, kteří dokáží usnout v pozici a v té stejné pozici se i ráno probudí. To jsou ovšem výjimky, protože většina lidí nedokáže spát celou noc v jedné poloze. Polohy tak mění, odkopávají se, převalují se a ráno se probudí třeba na druhé straně postele, i to se stává. Pokud se to děje i vám, tak byste měli vědět, že jsou polohy, které mohou ovlivnit vaše zdraví, některé pozitivně a některé negativně. Ve které poloze spáváte vy?

Na zádech

Spaní na zádech je nejlepší volbou, jakou můžete při výběru polohy udělat. Je jasné, že v noci to neovlivníte, ale když usínáte, lehněte si na záda. Bude tak větší pravděpodobnost, že v ní zůstanete. Díky této poloze dochází k dobrému uvolnění svalů a zamezí se žaludečním potížím, nicméně i tato poloha má své negativum, chrápání. To se ovšem týká jen těch, kteří k tomu mají dispozice. V normálním případě se jedná o nejlepší možnou volbu.

Na břiše

Spánek na břiše patří mezi oblíbené polohy mnoha lidí. Málokdo ovšem ví, že právě tato poloha je pro spaní právě ta nejhorší. V rámci této polohy je totiž extrémně namáhána naše páteř, stejně jako oblast krku, tedy krčních obratlů. Celkově má tato poloha velmi nepříznivý vliv na krevní oběh a na správné dýchání během spánku. Touto polohou si neodpočinete, protože vás ve finále budou bolet záda i krk. Ženám ochabnou prsa a mužům prsní svaly. Doporučuje se tedy v této poloze vůbec nespat a raději zvolit jinou.

Pravý nebo levý bok

Spíte-li na boku, můžete být relativně v klidu. Pokud nejste nějak extra zkroucení, páteř by měla být v dobré poloze, takže by mělo dojít i k uvolnění svalů. Výhodou je, že u této polohy je téměř nemožné chrápání, takže pokud váš partner/partnerka chrápe, šťouchněte do něj, aby se převalil na bok. Tato poloha je vhodná pro těhotné ženy nebo lidi s obezitou. Při spaní na pravém boku mohou nastat problémy s pálením žáhy, a při spaní na levém boku je vyvinut větší tlak na některé orgány. Pokud tedy preferujete spaní na boku, střídejte jednotlivé strany.

Sdílejte článek