David Hampl
22 prosince, 2019

Průzkumy ukazují, že stále větší množství lidí vaří bílou rýži špatným způsobem. Přitom je to škoda, protože bílá rýže obsahuje spoustu důležitých látek, které našemu organismu prospívají. Nevhodným vařením se ovšem tyto látky ničí. Vyzkoušejte jednoduchý trik, z jehož pomocí dosáhnete maximálních účinků rýže a opět si na ní pochutnáte.

Rýže je zdravá

Bílá rýže, ostatně jako další druhy rýže, má spoustu zdravotních výhod pro naše tělo. Mezi výhody lze zařadit stimulace funkce střev, regulace hladiny cukru v krvi, dodávání energie do těla, zpomalení procesu stárnutí, a nakonec také poskytování vitaminu B1.

Ukazuje se, že u rýže není bezpečné znovu ohřívat již uvařenou rýži. Konzumace ohřáté rýže uvařené před několika hodinami nám může hodně ublížit. V zrnech rýže jsou spory, které během vaření nezemřou. Jedná se o buňky, které se mohou rychle reprodukovat.

Průjem a zvracení

Co se týče samotné přípravy rýže, tak v tom není třeba hledat žádné složitosti. Jedná se o poměrně snadný postup, u něhož je ovšem potřeba dodržet správný postup. V opačném případě se stává zdrojem toxinů, které mohou způsobit příznaky otravy průjem a zvracení. Čím déle se rýže umístí při pokojové teplotě, tím se vytvoří silnější toxiny.

Vyhněte se otravě

Při vaření, uvařte rýži co nejdříve a vložte ji do lednice. Nízká teplota brání reprodukci nebezpečných spor. Nezapomeňte však, že ji v lednici nesmíte uchovávat déle než jeden den. Pokud rýže rychle vychladne a necháte ji v ledničce déle než jeden den, znovu ji neohřívejte, není to bezpečné.

Odborníci také radí, že stačí přidat do vroucí vody, před nasypáním rýže, kokosový olej. Jakmile bude rýže uvařena, uložit ji na 12 hodin do lednice. Obyčejně uvařená rýže obsahuje škrob, který je pro tělo obtížné trávit, takže jen projde trávícím ústrojím přímo ven. Buďte tedy zodpovědní a vařte rýži sobě i dětem správně.

Sdílejte článek