David Hampl
7 května, 2019

Co je jednou z nejdůležitějších denních potřeb? Mnoho lidí řekne jídlo, další řekne pití a jiní zmíní sociální vazby. Toto všechno je pravda, ale zapomínat nelze také na spánek. Bez něho nemůže žádné lidské tělo dlouhodobě fungovat. Bohužel se mnoho lidí o svůj spánek nezajímá a potom je překvapeno z toho, co se během spánku děje a jaké jsou jeho fáze. Zajímá vás to také? Pokud ano, podívejte se blíže.

21 – 23 hodin

Jedná se o dobu spánku, kdy většina lidí teprve usíná. Toto období je ve většině případů spojeno s tím, že dochází k tomu, že odpočívá lidská mysl. Pokud dojde k tomu, že člověk v tomto čase nespí, může to mít za následek problémy spojené s klesáním inteligence, mentálních schopností, stejně jako se mohou objevit i problémy s psychikou. A to hlavně úzkosti, stejně jako deprese. Při dlouhodobém nedostatku spánku v tyto hodiny se mohou objevit i problémy s pamětí, její poškození, nebo trvalá duševní nestabilita. Samozřejmě mluvíme o situacích, kdy člověk v tento čas nespí dlouhodobě, nikoliv týdny nebo měsíce, ale třeba roky. Krátkodobě se není čeho obávat.

23 – 01 hodin

Jedná se o období, kdy už tělo začíná výrazně měnit své standardy. A to v tom směru, že právě během této doby tělo nabírá a také uchovává energii, stejně jako regeneruje. V obou případech se jedná o důležité věci pro celý druhý den. Pokud je spánku dlouhodobý nedostatek, je to vidět druhý den na tom, jak se člověk chová a jedná. Je možné u něho pozorovat jak duševní, tak i tělesnou slabost. Dále to může být nechutenství, apatie, letargie, ale také neschopnost běžného fungování. Mnoho se děje také uvnitř těla, jelikož zde celkem výrazně trpí vnitřní orgány.

01 – 03 hodiny

To je čas, kdy už spí většina lidí. Jedná se o fázi spánku, během které se tělo snaží dát dohromady emocionální sféru. Laicky řečeno se během této fáze uklidníte a ráno se probouzíte s čistou hlavou. Pokud v této době nespíte, a to dlouhodobě, na vaší psychické kondici se to výrazně projeví. To vám hned při prvním kontaktu řekne okolí. Může se objevit podrážděnost, může to být také agresivita, stejně jako to může být hysterie. Při opravdu dlouhém zanedbávání spánku se mohou do hry vložit také vaše smysly, jako je zrak, sluch, stejně jako třeba čich nebo hmat. Jednotlivé vjemy budou výrazným způsobem oslabovány.

Správný režim je nutností

Pamatujte na to, že tělo se vyvíjelo tisíce let. Je proto jasné, že má zažitý určitý standard, který nelze měnit. Nepovede se vám to za měsíce, ani roky. bylo by potřeba mnohem více času. Než s vlastním tělem bojovat, tak je třeba samozřejmě myslet na jeho potřeby. Jedině tak bude fungovat správně, což se následně projeví na vašem zdraví. A to jak fyzickém, tak i duševním.

Sdílejte článek