David Hampl
7 května, 2019

Odborníci na výživu jednomyslně vyzývají, abyste nevynechávali snídani. Ale často ve zmatku ranních povinností na nejdůležitější jídlo zůstane katastrofálně krátký čas. V důsledku toho jíme často v běhu, což má vliv především na naše zdraví. Jak udělat chutnou a hlavně zdravou snídani během několika minut? Vezměte si větší hrnek, ve kterém si připravíte skvělou snídani v mikrovlnné troubě.

Tři druhy vajíček v hrnečku

Vymažte hrnek olivovým olejem, rozmíchejte 2 vejce a přelejte je do něj, přidejte 2 lžíce mléka, špetku soli a pepře a opět promíchejte. Dejte hrnek do mikrovlnné trouby na dobu 45 sekund, vyndejte a promíchejte, vraťte hrnek do mikrovlnné trouby na dobu dalších 30 vteřin. Pak už jen stačí vajíčka posypat strouhaným sýrem. Na další skvělou a rychlou snídani si vymažte hrneček olivovým olejem, dále přidejte:

  • 1 vajíčko s 1 lžící mléka
  • přidejte špetku soli a pepře

Následně Rozšlehejte. Přidejte nakrájený plátek celozrnného chleba na plátky, na čtvrtky 2 cherry rajčata, 2 lžíce špenátu. Již ale nemíchejte. Dejte hrnek do mikrovlnné trouby na dobu 1 minuty při plném výkonu. Na skvělý francouzský toast v šálku rozpustíte v šálku 20 g másla, nakrájíte 2 plátky chleba na kostky, a dáte do šálku. Poté rozšleháte vajíčko spolu se třemi lžícemi mléka, přidejte špetku skořice, špetku vanilkového cukru. Vařte v mikrovlnně po dobu 1 - 1,5 minuty.

Sladké snídaně dobijí energii

Na čokoládové košíčky v šálku budete potřebovat 4 lžíce mouky, špetku sody, 4 lžíce cukru, 1,5 lžíce kakaa, dále přidáte 1 vejce, 3 lžíce mléka a 2 lžíce másla. Důkladně promíchejte a dejte upéct do mikrovlnné trouby na dobu 2,5–3 minut. Banánový muffin v hrnku se skvělou snídaní nejen pro děti. Podívejte se, jak jednoduše jej připravit. Rozehřejte v hrnečku 1 lžíci másla. Banán nakrájíte na plátky, vložte do hrnku a vidličkou je rozmačkejte na kaši. Přidejte 1 vejce a 1 polévkovou lžíci mléka. Přidejte 3 lžíce mouky, špetku sody a 3 lžíce cukru, znovu promíchejte. Pečte v mikrovlnné troubě jednu minutu při průměrném výkonu. Poté nastavte vysoký výkon a pečte dalších 10 vteřin.

Citronovo- kokosový muffin v hrnku

Na tento jednoduchý recept opět rozehřejte lžičku másla, dále přidejte špetku sody, 2 lžíce cukru, 4 lžíce mléka, 1 polévkovou lžíci strouhaného kokosu a 1 polévková lžíce citronové kůry. Vařte 1,5 - 2,5 minuty při vysokém výkonu. Zdravá snídaně v podobě pečených jablek s ovesných vloček je ideální jako zdroj vlákniny. Smíchejte v hrnečku:

  • 3 lžíce ovesných vloček
  • 1 vajíčko,
  • 1 lžíci mléka
  • špetku skořice a soli

Přidejte ochucené jablko a med. Vařte v mikrovlnné troubě při plném výkonu po dobu 2-3 minut. Jako další snídani můžete zkusit Muffin s ovocem v hrnečku. Do hrnku dejte 3 lžíce mouky, jedlou sodu, 1 vejce, 3 lžíce mléka, 1 lžičku vanilkového cukru. Přidejte hrst mraženého nebo čerstvého ovoce. Vařte po dobu 2,5–3 minut.

Ne všechno nádobí je vhodné do mikrovlnné trouby

Jako poslední recept zmiňujeme omeletu s bylinkami. Rozšlehejte 2 vejce v misce se 2 lžícemi mléka. Přidejte hrst nakrájené cibule a petrželky, sůl, černý pepř, a důkladně promíchejte. Uvařte v mikrovlnné troubě při plném výkonu po dobu jedné minuty, pak další minutu při středním výkonu. Ať už se rozhodnete vyzkoušet cokoliv, pamatujte na to, že ne všechny hrnečky jsou vhodné pro použití v mikrovlnné troubě. Hrnky ze železa a se zlatými okraji vhodné naopak nejsou. Dobrou alternativou pak může být skleněné nádobí, určené přímo do mikrovlnné trouby a ještě k tomu uvidíte, jak celý pokrm vypadá. Jistě by se daly vymyslet i jiné alternativy na rychlé snídaně. Vyzkoušejte alespoň tyto a uvidíte, že dál se fantazii meze nekladou.

Sdílejte článek