David Hampl
21 května, 2019

Moshe Feldenkrais je skutečně inspirující člověk. Je lékařem, judistou i inženýrem a věnuje se celé řadě dalších aktivit. Především ale vynalezl jedinečnou metodu, jak vyléčit a napravit zranění kolene. A to velice netradičním způsobem. Žádné bandáže, masti, léky nebo operace. Ale jen série cviků, které vám vrátí radost z pohybu.

Toto cvičení vám ale pomůže také tehdy, když potřebujte pouze najít uvolnění a relaxaci a nastolit rovnováhu vašeho těla. Je to komplexní terapie celého organismu, která podporuje přirozené hojivé procesy celého těla. Nechte se touto metodou inspirovat a vykročte vstříc lepšímu životu i zdraví.

Feldenkraisova metoda

Toto cvičení může vzdáleně připomínat rehabilitaci, ale ve skutečnost jde spíše o propojení celé mysli a těla a o skutečné vědomé cvičení, které zapojuje i svaly, o kterých jste neměli tušení, že je máte. Každý cvik je nutné provádět velice pomalu a pečlivě, přesně dle pokynů. Jen tak se dostaví kýžený výsledek a vy svému tělu skutečně prospějete.

Mezi hlavní výhody této metody patří:

  • Vědomé cvičení pomáhá řešit řadu zdravotních potíží. Patří mezi ně například ztuhlost svalů problémy s páteří, nedostatečná motorika a další.
  • Více a hlouběji porozumíte svému tělu a procesům, které v něm probíhají. Budete lépe chápat, co vaše tělo žádá a potřebuje.
  • Denní praktikování této metody vám pomůže dosáhnout lepších výsledků ve sportu, tanci, umění, józe i dalších oblastech vašeho zájmu.
  • Pravidelné hodiny cvičení pomohou nastolit ve vašem životě rovnováhu a pravidelnost. Posílíte své svaly, dosáhnete lepší ohebnosti a vydržíte větší fyzickou i psychickou zátěž.

Jak cvičení provádět

Celá metoda spočívá v pečlivém opakování série cviků ideálně pod dohledem zkušeného instruktora. Základním cvikem je velice obyčejný leh na zádech s pokrčenými nohami. Celý cvik je však daleko komplexnější a zahrnuje i vědomé dýchání a procvičování svalů.

Nejprve si tedy lehněte na podložku na záda s nataženýma nohama. Chvíli jen tak ležte a dýchejte pomalu a intenzivně. Po několika minutách pokrčte nohy v kolenou. Bedra stále tlačte k zemi. Na břicho si dejte ruce a snažte se dýchat do břicha. Postupně si uvědomujete celé své tělo a zatínáte a povolujete jednotlivé svaly. Nezapomínáte zcela pravidelně hluboce dýchat. Postupem času by se z tohoto cviku měla stát přirozená rutina, na kterou už se nebudete muset tolik soustředit a snadno ji budete moci provádět kdykoliv a kdekoliv.

Pomůže vám s regenerací, uvolněním, nabráním sil, léčbě zranění i s celkovým ozdravením organismu. Cvičení je nutné provádět každý den po dobu alespoň jednoho měsíce. Uvidíte, jak snadno si na tuto rutinu zvyknete a jak se stane běžnou součástí vašeho každodenního života, kterou už nebudete chtít opustit.

Sdílejte článek