David Hampl
16 května, 2019

Blíží se léto, doba dovolených a mnoho žen chce na fotografiích z dovolené vypadat co nejlépe. Několik týdnů před odjezdem na svou vysněnou dovolenou tedy začínají věnovat větší pozornost svému tělu. Začnou se zdravěji stravovat a také cvičit. Existuje však jedna část těla, kterou v rámci své přípravy na dovolenou často poněkud podceňujeme – paže. A to není dobře, neboť právě v létě je díky nejrůznějším šatům na ramínka a topům odhalujeme velmi často.

Z tohoto důvodu vám dnes přinášíme sérii cvičení, která vám pomůže zpevnit a vytvarovat právě paže. Cviky jsou jednoduché, ale účinné, již po několika málo týdnech uvidíte při pohledu do zrcadla rozdíl a své paže budete letos v létě hrdě ukazovat. Výhodou těchto cviků je skutečnost, že se zaměřují na všechny svaly, nikoli například jen na biceps, což bývá jednou z nejčastějších chyb. Všechny cviky se doporučuje opakovat patnáctkrát ve třech po sobě následujících sériích.

Push up

První cvik je zaměřený především na triceps, který bývá velmi často poněkud podceňovaným svalem, ale který se na druhou stranu na výsledné podobě paží velmi významně podílí. K tomuto cviku budete potřebovat židli, ke které se postavte zády. Následně položte ruce na okraj židle, ohněte kolena a pokrčte lokty. Tím pomalu snížíte své tělo dolů. Pak opět lokty propněte a vraťte se do výchozí pozice.

 

Obrácené kliky

Kliky zná jako cvik úplně každý. Víte ale, že stejně účinné, a pro krásné ruce možná ještě účinnější, je provádět kliky obráceně? Výchozí pozice pro tento cvik je ze sedu na podlaze. Položte paže za sebe, asi patnáct centimetrů od pánve, prsty směřují směrem k vaší pánvi. Následně už jen ohněte kolena a pokuste se zvednout pánev ze země. Ve zvednuté poloze vydržte po dobu několika sekund a poté se vraťte pánví zpátky na podlahu.

Dva cviky s činkami a židlí

K oběma cvikům budete potřebovat jednu malou činku (0,5 až 2 kg). Pokud ji doma nemáte, můžete samozřejmě použít osvědčenou lahev s vodou. Posaďte se na židli a narovnejte záda. Poté uchopte činku oběma rukama a zvedněte ji nad hlavu. Následným ohnutím paží v lokti činku spouštějte dolů za hlavu. Když se dostanete do krajní pozice, pomalým pohybem se vraťte opět zpátky. Při provádění tohoto cviku dbejte na to, abyste udrželi po celou dobu vaše záda rovná.

Činku a židli budete potřebovat i pro druhý cvik. Vezměte si židli a nakloňte se dopředu tak, aby váš trup byl rovnoběžný s podlahou. Jednou rukou stiskněte židli a ve druhé ruce držte činku. Rameno držte pod úhlem devadesáti stupňů a pomalu ohněte ruku v lokti. Opakujte samozřejmě na každou stranu, oběma rukama.

Kliky

Posledním cvikem budou již jednou zmiňované klasické kliky. Můžete je provádět v pánské či dámské verzi. Důležité je dbát při pohybu dolů i nahoru na rovná záda a tělo spouštět dolů pomalu.

Sdílejte článek