David Hampl
26 února, 2019

Štíhlá postava je dnes jedním z ideálů krásy a touha po ní nás často vrhá do náručí nejrůznějších diet. Určitě jste jich sami za život už několik, s menším či větším úspěchem, vyzkoušeli. Pokud stále nejste spokojeni, vyzkoušejte naši speciální okurkovou dietu. Okurková dieta je snadná, rychlá a účinná, s její pomocí můžete za pouhé tři dny zhubnout o dva až tři kilogramy!

Proč okurka?

Okurky patří mezi nejzdravější plody, se kterými se můžeme na naší planetě setkat. Najdeme v nich velké množství různých zdraví prospěšných látek. Vynikají především vysokým obsahem vitaminů A a B, ale obsahují také vitamin C, PP, E či kyselinu listovou. Kromě vitaminů obsahují také minerály, zejména hořčík, železo, vápník, sodík a jód. Další cenou látkou, kterou v okurkách nalezneme ve vysokém množství, je voda (90 % okurky je tvořeno vodou) a také vláknina (5 %). To také vysvětluje, proč je okurka tak málo kalorickou potravinou, na 100 gramů okurky připadá pouze 15 kcal, a tedy i proč je tak často doporučovaná v boji s přebytečnými kilogramy.

Pro úplnost dodejme, že okurková dieta se nedoporučuje lidem trpícím určitými zdravotními problémy, například gastritidou, urolitiázou, selháním ledvin či hepatitidou. Okurky mají pozitivní vliv na celou naši zažívací soustavu, především játra, žlučník a střeva a zároveň mají močopudný, tedy detoxikační účinek. Okurka je známá také pro své blahodárné kosmetické účinky, hydratuje pokožku, pomáhá proti akné i unaveným víčkům.

Okurky, okurky a zase okurky

Okurková dieta je založena na jednoduchém principu – jíst jen okurky. Tedy přesněji řečeno tři až čtyři kilogramy okurek denně, nic jiného.  Nemusíte se obávat, hlad pociťovat určitě nebudete, okurky zaplní žaludek a navíc voda v nich obsažená, jak už jsme uvedli výše, přispěje i k výrazné detoxikaci vašeho organismu.

Pouze okurky jezte první tři dny diety, váš energetický příjem v tyto dny bude místo doporučovaných 2000 kalorií pouze 500 až 600 kalorií, proto se v průběhu diety můžete cítit mírně oslabení. Po třech ryze okurkových dnech, přidejte do svého jídelníčku postupně i další zdravé potraviny, tedy především ostatní zeleninu a ovoce, maso a celozrnné výrobky. Vyhněte se ale sladkostem, tukům a bílé mouce. Zapamatujte si také jednoduché pravidlo, které spočívá v tom, že maso i celozrnné výrobky můžete bez omezení kombinovat se zeleninovým salátem, ale nikdy ne spolu.

Během prvních tří okurkových dní popusťte uzdu své fantazii, jak okurky konzumovat. Můžete je samozřejmě jíst jen tak nakrájené na kolečka, ale příjemnější budou možná v podobě nejrůznějších salátů, okurkové šťávy či studené okurkové polévky. Pokud se obáváte hořkosti okurek, vybírejte vždy co nejčerstvější plody a okurky důkladně oloupejte.

Sdílejte článek