David Hampl
19 června, 2019

Bramborové hranolky zná určitě každý. Patří mezi nejoblíbenější přílohy téměř na celém světě. Bohužel nejsou moc zdravé. Vyzkoušejte jejich mrkvovou variantu, přidejte parmazán a užijte si zdravější pochoutku.

Mrkvové hranolky

Hranolky, které si připravíte z mrkve nejsou o nic složitější než jejich bramboroví příbuzní. Postačí vám jenom nůž a trocha koření. Navíc uděláte něco pro své zdraví – tyto hranolky se totiž pečou v troubě, a tak nebudete konzumovat nezdravá smažená jídla – pochutnáte si ale stejně.

Vyzkoušejte tuto netradiční variant jako?

  • chutný doplněk k masu
  • samotné namísto kupovaných brambůrků a chipsů.

Ingredience a postup

Aby byl pokrm kompletní, je potřeba připravit jak samotné mrkvové hranolky, tak i svěží jogurtový dip, s kterým tyto hranolky chutnají skvěle.

Na mrkvové hranoly budete potřebovat 2 mrkve, 1 lžičku parmezánu, česnek, pepř a sůl. Na dip si připravte 2 lžičky kvalitního řeckého jogurtu, 1 lžičku citrónové šťávy, česnek a pepř.

Nejdříve si připravte mrkev na hranolky. Pečlivě ji očistěte a rozkrojte na dvě půlky. Z každé půlky by vám měly vyjít asi 3 hranolky. Nakrájenou mrkev vložte do mísy, do které postupně přidávejte olej, parmezán, česnek, pepř a sůl. Koření přizpůsobte tomu, kolik jste zvyklí kořenit.

Vše v míse pečlivě promíchejte, aby se směsí obalila všechny hranolky. Připravenou mrkev rozložte na nachystaný plech (raději s pečícím papírem). V troubě, která by měla být předehřátá na 200° pečte zeleninové hranolky asi čtvrt hodiny.

Příprava dipu je ještě jednodušší. Dejte řecká jogurt do mísy a přidejte k němu i čerstvou citronovou šťávu a ostatní koření. Opět se řiďte především svou vlastní chutí. Pokud máte raději ostřejší koření, nemusíte se bát přidat například kari – to chutná v kombinaci se sladkostí mrkve skvěle. Hotový dip doporučujeme dát vychladit do lednice.

Přejeme vám dobrou chuť.

Sdílejte článek