David Hampl
17 března, 2020

Bolí vás často záda a už nevíte, kvůli čemu to může být? Bolest vám znemožňuje řadu činností a působí vám velké komplikace? Nemůžete se kvůli silné bolesti pořádně narovnat a zanedbáváte tak spoustu aktivit? Bolest zad je jistě velmi nepříjemná záležitost, která v současné době trápí velké množství populace. Může za to především nedostatek pohybu, špatné držení těla a nevhodný životní styl. Záda jsou naší oporou, stejně jako nohy, a proto bychom se měli o obě tyto části pořádně starat. Věděli jste, že právě záda jsou úzce propojena s chodidly? Mnoho bolestí zad je způsobeno právě nevhodným výběrem naší obuvi. Pokud si ovšem budete nohy pravidelně masírovat, můžete se nepříjemné bolesti zbavit. Naučte se jednoduchou techniku.

Zkuste chodit naboso

Mnoho studií tvrdí, že kdybychom chodili více bosky a nevolili neustále různé druhy bot, byli bychom zdravější, naše tělo by bylo silnější a plnější energie. Rozhodně by nás nebolela záda, neboť díky kvalitní chůzi, by byla v pořádku. Bohužel v moderním světě si neustále obouvám boty nepřirozených tvarů, které mohou za mnoho nemocí a problémů. Jedním problémem je právě bolest zad. Schválně, zkuste někdy chodit boso. Uvidíte, že se hned budete cítit lépe.

Páteř spojena s chodidly

Páteř je spojena s mnoha body na vnitřním okraji našeho chodidla. Z toho důvodu může masírování těchto bodů zmírnit bolesti zad a ulevit nám od palčivé a neustále vystřelující bolesti. Také nás zbaví ztuhlosti zádových svalů, díky čemuž budeme ohebnější a pružnější. Je ovšem nutné provádět masáž podle pravidel, abychom si spíše neublížili.

Nevynechejte žádný bod

Spousta lidí má ovšem masáž noh rádo a moc dobře ví, jak se jim po takové dlouhé a příjemné masáži uleví. Levou rukou uchopte pravé chodidlo a pozpátku začněte tlačit palcem po boku chodidla až ke kotníkům. Nevynechejte žádný z uvedených bodů na obrázku a buďte při masáži důkladní. Možná v některých místech ucítíte bolest a štípání, což je v pořádku. Je nutné ji pořádně prodýchat ven, jen tak se bolest uvolní. Stejný postup opakujte i na druhém chodidle. Pravidelným praktikováním se vám jistě brzy uleví od bolesti zad.

Sdílejte článek