David Hampl
13 června, 2019

Pokud vás ještě nikdy nebolela záda, pak patříte takřka k ohrožené skupině lidí. Normální totiž dnes je, že téměř každý člověk čas od času bojuje s bolestmi zad. Je to důsledek našeho životního stylu, sedavého zaměstnání a nevhodného trávení času u počítače a televize. Naše páteř je neúměrně zatěžována a trpí. A v důsledku toho se dřív nebo později dostaví zdravotní potíže a bolest.

A s tím rozhodně není radno si zahrávat. Jakmile se začnou záda ozývat, je to první signál toho, že je potřeba tento problém začít řešit, nebo bude brzy pozdě. Jakmile se totiž páteř trvale poškodí, je velice obtížné s tím něco dělat. Ideální je samozřejmě změnit životní styl, začít se více hýbat a také trávit méně času sezením. Jenže to je pro mnoho lidí prakticky neuskutečnitelné, protože to jejich zaměstnání vyžaduje. Pomoc tedy musíte hledat jinde. A právě pro vás jsou určeny tyto speciální a inovativní cviky, která vám pomohou od potíží zad už za sedm minut cvičení denně! Ještě nikdy to nebylo tak snadné.

Navrhovaná cvičení jsou výbornou terapeutickou pomůckou, která funguje u každého. Jen je nutné přesně dodržovat instrukce a doporučené opakování pohybů, aby byly cviky opravdu účinné. Jen stěží ale budete hledat jiné stejně efektivní řešení.

Cvičením ke zdraví

Těchto cviků je celkem sedm a každý by se měl denně provádět po dobu jedné minuty, dohromady tedy celkem sedm minut denně. První cvik spočívá v tom, že se položíte na záda a zvednete pravou nohu pokrčenou v koleni a přitáhnete si ji k hrudníku. Rukou s ji přidržujte v této pozici a vydržte třicet sekund. To samé poté zopakujte na druhé noze a zase vydržte třicet sekund.

Druhý cvik je opět na zádech. Tentokrát pravou nohu pokrčte v koleni a přetočte ji doleva zatímco vaše hlava směřuje doprava. Levou rukou si jemně tlačte koleno do země. Vydržte půl minuty a to samé zopakujte i s druhou nohou.

Nyní bude cvik velmi podobný tomu prvnímu s tím rozdílem, že noha, kterou zvedáte ze země a přitahujete k hrudníku zůstane natažená. Nepřitáhnete ji samozřejmě tak moc, ale snažte se tento pohyb prodýchat postupně nohu stále více a více přibližovat k hrudníku. Nechoďte však přes bolest, abyste si neublížili.

Při čtvrtém cviku opět ležíte na zádech a obě nohy máte pokrčené. Pravý kotník si nyní položte na levé koleno a jemně jej přitahujte směrem dolů po stehně. To samé opakujte i s druhou nohou a pokaždé vydržte v pohybu po dobu třiceti vteřin.

Při pátém cviku se opatrně postavte do stoje a pravou nohou proveďte výpad dopředu tak, aby pravé koleno bylo pokrčené a levá noha zůstala vzadu natažená. Opět strany prostřídejte a na každé straně vydržet půl minuty.

Při šestém cviku se vrátíme na zem, ale položíme se na bok. Horní nohu pokrčte v koleni a rukou si chytněte za zády kotník, který přitahujte směrem k bederní páteři. Na druhém boku postupujte obdobně.

Na poslední cvik se postavte ke stěně a předkloňte se tak, abyste se celými dlaněmi dotýkali stěny a vaše záda byla rovnoběžná s podlahou. Tentokrát vydržte celou minutu a řádně pozici prodýchejte.

Proč to funguje?

Možná si říkáte, že na těchto cvicích není nic revolučního. Ano, máte pravdu, že se skutečně nejedná o žádné převratné pozice, ale nové je to v tom, že jsou tyto cviky pečlivě sestaveny do souslednosti, která tělu skutečně umožňuje páteř řádně protáhnou a procvičit, což je v prevenci bolesti a potíží naprosto nezbytné. Skvělou zprávou také je, že nemusíte cvičit dlouhé hodiny, ani docházet na rehabilitace. Toto cvičení zvládnete sami doma a během ani ne 10 minut máte hotovo. Nemůžete se tedy vymlouvat na to, že nemáte čas. A ideálně můžete začít ještě dnes.

Sdílejte článek