David Hampl
28 března, 2020

Dnešní moderní a uspěchaná doba je přímo úrodnou půdou mnoha onemocnění a zdravotních problémů. Lidé se přespříliš stresují, málo odpočívají a k tomu jí nevhodná a nezdravá jídla a mají spoustu dalších závislostí, které jim ubližují. Lidský organismus tím hodně trpí a opotřebovává se. Protože je chytrý a stvořený vyšší inteligencí, tak nám čas od času dá znamení, že nenakládáme se svým tělem dobře. Jedním ze znamení může být krevní tlak. Problémy se zdravím se hlediska tlaku projevují vysokým nebo nízkým krevním tlakem. Samozřejmě záleží na věku, pohlaví i tělesné konstituci člověka, nicméně nejlepším tlakem je tlak v normě. Zkontrolujte si ideální krevní tlak podle vašeho věku.

Ideální tlak žen a mužů

Jak už jsme si uváděli, tak tlak je jedním ze znamení, že s tělem děláme něco špatně. Ukazuje se nám jako příliš vysoký nebo jako příliš nízký. V každém případě za to většinou mohou tyto příčiny: nadváha, stres, sedavý životní styl, nezdravá a špatná výživa, kouření cigaret, ale také stárnutí, onemocnění štítné žlázy nebo genetické předpoklady. Hypertenze je navíc obvykle spojena s kardiovaskulárními problémy.

Zde je ideální tlaky u žen: do 20 let-110/70; do 30 let-120/70; 30-40 let-120/80; 40-50 let-130/80; 50-60 let-140/80; nad 70 let-150/80. U mužů: do 20 let-120/70; do 30 let-120/70; 30-40 let-120/80; 40-50 let-130/80; 50-60 let-140/80; nad 70 let-150/80.

Tichý zabiják

Hypertenzi lze navíc považovat za takového tichého zabijáka. Největším problém je v tom, že je velmi obtížné ji určit, je-li v ranné fázi. Je proto velmi nutné, aby si člověk, především dospělý jedinec, pravidelně měřil tlak. Tím si může být jist, že jeho tělo funguje správně a žádné nebezpečí mu nehrozí. Nebudete-li tlak kontrolovat, může to vést k: mrtvici, kardiovaskulárním onemocněním, demenci ledvin, aneurysma, slepotě nebo sexuální dysfunkci.

Zlepšete kvalitu života

Chcete-li se problémům vyhnout, můžete zapracovat na následujících aktivitách: zlepšete kvalitu životu a pravidelně se hýbejte (30 minut chůze každý den); jezte potraviny s protizánětlivými účinky (sušené ovoce, zelenina, bylinky); naučte se zvládat stres a být více v pohodě (vyzkoušejte relaxační cvičení, jógu nebo meditaci); zkuste jíst nějakou dobu dietní stravu, resp. stravu druhově vyváženou a zdravou.

Sdílejte článek