David Hampl
10 května, 2019

Máte-li sedavé zaměstnání a celý den trávíte čas například u počítače, je dost možné, že se na konci dne cítíte často ztuhlí. Právě sedavý způsob života může mít za následek zablokování lymfatického systému, který souvisí s bolestmi krku, zad či rukou. Velmi častým projevem je také mravenčení a ztuhlost většiny svalů. Následujících několik cvičení Vám pomůže zbavit se bolesti, uvolnit svaly, aktivovat detoxikační funkci organizmu a cítit se mnohem lépe. Jednoduchá cvičení jsou zaměřena na jednotlivé oblasti lidského těla, u kterých je nejpravděpodobnější blokáda.

  • Krk a ramena
  • Zápěstí
  • Křížová oblast a zadek

Procvičování oblasti krku a ramen

Napětí v krku a ramenou může mít za následek bolest svalů, šlach a kostí, jejichž nejčastějším projevem mohou být bolesti hlavy.

Příkladem, jak procvičit tuto zátěžovou oblast může být následující strečink. Opřít se o zárubeň dveří jednou rukou, sklonit hlavu a bradou se pokusit dotknout druhého ramene. Následuje návrat do výchozí polohy. V ideálním případě byste měli pociťovat příjemné teplo v procvičovaných svalech. Doporučuje se provést 10 opakování na každou ruku. Další možnost je následující. Výchozí pozicí je postavit se zády ke stěně tak, abyste se jí dotýkali zátylkem, paty byly od stěny vzdáleny 7-8 cm a ramena spustit volně dolů. Následně 10x zvednout ruce do stran. Je důležité, aby se během zvedání paže dotýkaly stěny.

Procvičování zápěstí Bolest v zápěstí a tzv. mravenčení mohou vznikat právě v důsledku nesprávné polohy rukou během celého dne. Ignorování těchto příznaků může vést až k syndromu karpálního tunelu.

Sedíte-li celý den v kanceláři, k procvičení zápěstí a posílení kloubů bude stačit pravidelně pomačkávat gumový posilovač prstů nebo gumové míčky. Skvělým způsobem, jak procvičit, resp. zahřát zápěstí je jednou rukou pevně uchopit zápěstí druhé ruky a kroužit jim desetkrát na každou stranu. Další možností protažení všech prstů je spojení ukazováčku levé ruky s ukazováčkem pravé ruky a postupnému natahování. Cvičení proveďte pro každý prst ruky.

Procvičování hýždí a křížové oblasti

Nedostatečný pohyb spojený právě se sedavým způsobem života, může mít za následek právě bolest v kříži, tíhu v nohou nebo dokonce vznik celulitidy. Nebezpečím mlže být také ischias, což je podráždění sedacího nervu.

 

V kanceláři bude stačit posadit se na přední okraj židle, jednu nohu vyrovnat dopředu a pomalu se k ní trupem natahovat. Doporučuje se provést 5-10 opakování pro každou nohu. Uvolní se Vám tím podkolení šlacha a napětí v kříži. Doma si lehněte na záda a krk si podložte ideálně srolovanou dekou. Ohněte koleno pravé nohy a položte na něj kotník levé nohy. Kolem zadní strany pravého stehna si oviňte ruce, případně ručník, a natahujte směrem k bradě. V natažení vydržet 20-30 s pro každou nohu. Je důležité udržet zadek na podložce.

Sdílejte článek