David Hampl
16 března, 2020

Jedním z nejdůležitějších smyslů je samozřejmě zrak. Bereme jej jako samozřejmost, přičemž ke ztrátě zraku bohužel dochází, především když stárneme. To je přirozený jev, ale stále se může stát nejen mladším lidem, ale i dětem, že se zrak začne horšit. Je to vždy o každém dni, jak ho prožíváme. Děláme různé věci a jíme také možná více podle chuti a vzhledu, a jak na náš organismus jídlo působí, příliš neřešíme. Zdá se to jako paradox, že? Jíme očima a jídlem si můžeme zrak vylepšit i zhoršit.

Zázračný česnek

Česnek je dnes označován za tak zvanou super potravinu, protože obsahuje důležité vitamíny a má mnoho léčivých vlastností. Bylo ale také prokázáno, že zlepšuje zrak. Již odedávna je známo, že česnek:

  • bojuje proti virům i bakteriím, je přírodním anibiotikem,
  • příznivě působí na kůži, vlasy a nehty; dokáže zmírnit průběh onemocnění, jako je pásový opar či mykóza nohou,
  • snižuje krevní tlak a chrání srdce,
  • snižuje cholesterol,
  • má protizánětlivé účinky,
  • mírní potíže s dýcháním: pomáhá, když vás bolí v krku, při infekcích horních cest dýchacích, astmatu jiných potížích s dýcháním; podporuje i vykašlávání, takže je nenahraditelný i u chronické bronchitidy,
  • zvyšuje uvolňování inzulínu, tedy je prevencí před cukrovkou,
  • zlepšuje krevní oběh,
  • zlepšuje funkce mozku,
  • působí jako antikoagulant (ředí krev), tedy ovlivňuje funkci krevních destiček.

Výzkumy ukázaly, že lidé se zrakem poškozeným věkem, což souvisí i s tučnou stravou, zaznamenali při pravidelné konzumaci česneku výrazné zlepšení zraku.

Ano, pravdou je, že tuky ve stravě ovlivňují zrak. Když dáte přednost rybímu tuku a olivovému oleji před rostlinnými oleji, nebo ještě hůře ztuženými tuky, ostříží zrak vám vydrží mnohem déle.

Jídlem pro lepší zrak

Kromě česneku existují i další potraviny, které zlepšují zrak díky vitamínům a dalším vlastnostem:

  • mořské ryby, především jejich tuk

mrkev pro obsah vitamínu A a jeho prekurzoru, Beta karotenu

Sdílejte článek