David Hampl
1 března, 2020

Sedíte v práci dlouho v křesle nebo máte celkově sedavé zaměstnání, u kterého moc pohybu nenaděláte? Pravděpodobně vás často budou bolet některé části těla. Tělo totiž pohyb potřebuje, je to jeho přirozenost, a tím, že sedíme a nehýbeme se, mu moc nepomáháme. Velmi často nás pak bolí krk, což umí být dost nepříjemné. Tyto jednoduché cviky, které mají základ v gymnastice a jsou vědecky ověřeny, jsou ideálním řešením.

Mladí v ohrožení

Velmi často se ve spojitosti s krkem mluví o krční osteochondróze. Je to nemoc, která postihuje čím dál více mladých lidí. Může za to slabá fyzická aktivita, špatná výživa, hodně soli, špatný metabolismus a nedostatek pohybu spojený se špatným sezením u počítače nebo za volantem vozidla. Pokud se s bolestí krku nic nedělá, postupuje dále a může to vést až k závažným zdravotním problémům. U mnohých lidí se může začít projevovat silná únava, slabost a závratě.

Gymnastický základ

Z toho důvodu vymyslel jeden šikovný pan doktor sadu cviků, která poslouží k regeneraci unaveného krku. Cvičení jsou užitečná pro prevenci nemocí a posílení svalů. Dokonce dokáží pomoci i s léčbou cervikálních degenerativních onemocnění disku. Máme pro vás připraven výčet několika cviků, které mají gymnastický základ.

Cviky na krk

Prvním cvičením je sklonit hlavu na hruď a pomalu ji narovnávat zpět. Opakovat minimálně 6 až 7krát.

Druhé cvičení je točené hlavy na stranu. Jemně otočte hlavu doleva, vraťte ji zpět do výchozí pozice, vydržte vteřinu a poté doprava. Provést 6 až 7 opakování.

Třetím cvikem je dělání půlobloučků směrem dolů k hrudníku. Proveďte 5 až 6 opakování. Při správném provedení byste měli cítit jemné napětí krčních svalů.

Dalším cvičením je zaklánění hlavy na stranu. Vydržet vteřinu, narovnat zpět a na druhou stranu. Provést alespoň 6 až 7 opakování.

Ruce si dejte za hlavu a jemně předklánějte hlavu dopředu. Rukama na hlavu tlačte velice jemně a v dolní pozici vydržte alespoň 7 vteřin. Poté uvolněte a hlavu vraťte zpět. 3 až 4 opakování.

Levou ruku dejte na pravou stranu hlavy a jemný tlačením ji nakloňte doleva. Vydržte 7 vteřin, vraťte hlavu zpět, a to stejné proveďte na pravou stranu s pravou rukou. 3 až 4 opakování.

Cvičení vám uvolní svaly na krku, zmírní křeče a bolesti v oblasti krční páteře. Budete se cítit jako znovuzrození.

Sdílejte článek