Tato učitelka se ve svém hodnocení jednoho z žáků velmi spletla. Když se dozvěděla pravdu, nemohla se sebou žít. Tohle by si měl přečíst každý rodič

Učitelé to mají velmi těžké. Musejí nejenom vzdělávat a vychovávat, ale musí své žáky také posuzovat. Mnoho z nich dá jenom na první dojem, což může být problém. Učitelka z našeho příběhu to jenom potvrzuje. I ona dala na první dojem a nyní velmi lituje toho, jaký názor si na jednoho ze svých žáků udělala. Byl totiž špatný.

Příběh žáka Teddyho

Paní Thomsonová byla učitelkou v pátém ročníku. Právě ta měla ve své třídě žáka Teddyho, který na první pohled vypadal jinak než ostatní. Byl zanedbaný, chodil špinavý a o výuku neprojevoval nijak velký zájem. V tu chvíli ho hned odsoudila a říkala si, že se jedná o problémového studenta, se kterým budou velké problémy.

Nahlédla do starších hodnocení

Jednoho dne se k paní učitelce Thomsonové dostaly záznamy žáků z minulých let. Bylo jasné, že se zaměřila právě na Teddyho. V tu chvíli byla v šoku. V první třídě byl hodnocen jako skvělý, bystrý a usměvavý žák, který měl velký zájem o výuku. To stejné ve třídě druhé. Ve třetí se už začaly objevovat první problémy, které gradovaly ve třídě čtvrté. V tu chvíli učitelka začala přemýšlet nad tím, co se s žákem stalo. A najednou také zjistila, že její první dojem je zcela jiný, než byla a možná také je realita.

Čtěte také: Velikonoce za rohem a dekoraci stále nemáte hotovou? Podívejte se na návod na dekupáž velikonočního kraslic. Úžasná technika!

Díky dárku se o něho začala více zajímat

Blížily se také Vánoce, a tak žáci své učitelce přinesly různé dárky. A Teddy nebyl výjimkou. Jeho dárek však byl zabalený ve starém šedivém papíru. Když dárek učitelka rozbalila, byl zde poloprázdný parfém. Žáci se začaly smát a paní učitelka nevěděla, co si o tom má myslet. Teddy zůstal po vyučování poslední ve třídě a řekl jí, že je to parfém její maminky. Dal jí ho proto, že na jiný dárek nemá peníze a hlavně proto, že chce, aby voněla jako jeho maminka. Tu, stejně jako jí, paní učitelku, má moc rád. Ta se opět zastyděla, jelikož odsoudila milého chlapce, který k ní má úctu a respekt.

Začala se mu věnovat

Aby svou chybu odčinila, začala se mu věnovat. I když někdy zanedbávala jiné žáky, byl zde jasný posun. Teddy se začal o výuku více zajímat a ze špatného žáka se stával premiant třídy. Stačilo se mu jenom věnovat a podporovat ho. Školu následně opouštěl jako nadprůměrný žák a paní Thomsonová věděla, že je to jenom díky ní. A že tak odčinila svou chybu založenou na prvním dojmu.

Dopisy jí dojímaly

Teddy zůstal se svou učitelkou v kontaktu a pravidelně jí posílal dopisy o tom, jak se mu daří. Ta následně zjistila, že bez problémů vystudoval střední školu, stejně jako zvládl i školu vysokou. A když se v jednom dopise podepsal jako Theodore F. Stallard, MD tak jí bylo jasné, že z žáka, kterému nedávala naději se stal úspěšný člověk, který dokázal předčít většinu svých vrstevníků.

 Už nikdy nesoudila podle prvního dojmu

Díky tomu, co v ní zanechal Teddy nebyla nikdy stejná. Už nikdy nedávala na první dojem a snažila se odhalit nitro svých žáků. Právě díky Teddymu dostala velkou životní lekci. Co kdyby si nepřečetla historické záznamy a odsoudila ho jako problémového žáka? Jak by nakonec dopadl? Raději nedomýšlet.