David Hampl
14 ledna, 2019

Hubnutí už dávno není založeno na odpírání jídla. Tedy na tom, že se musí hladovět, jinak člověk nezhubne. Realita je taková, že hladovění není tou správnou cestou k tomu, aby byl člověk hubený. Ideálním postupem je naopak změna jídelníčku, která je založena na tom, že konzumované jídlo bude kvalitní, výživné a hlavně bude prospěšné v tom smyslu, že právě díky němu bude možné efektivně redukovat tukové zásoby.

Snídaně je základ

Nutno říci, že při dietě je důležitá ještě jedna věc. A tou je rozhodně pravidelnost. Zde je třeba říci, že pravidelná strava je spojena také s tím, že by člověk neměl zapomínat na snídani. Ta je dnes brána jako nejdůležitější jídlo dne. Proto nesmí být vynechána. To proto, že mimo jiné dodá energii na celé dopoledne, ale také je unikátní v tom směru, že díky snídani bude hned po ránu nastartován metabolismus. To se podepíše na tom, že hned od rána začnou být tuky efektivně spalovány. Nutno ale dodat také to, že roli má konkrétní jídlo. Jsou taková, která jsou skvělá a takový, která jsou špatná. My se podíváme na možnost číslo jedna. Tedy na jídlo, které když budete snídat, tak tuky půjdou dolů doslova jako zázrakem.

Snídaně je důležitá také proto, že prvním ranním jídlem zaplníte žaludek. Díky tomu eliminujete stavy, jako jsou nevolnosti, slabosti, nebo bolení hlavy a její motání. Také nelze zapomínat na to, že díky jídlu eliminujete budoucí chutě hlavně na sladké pokrmy, které jsou při dietě tím nejhorším, co můžete jíst. Proč? Pro množství cukru a kalorií.

Že je snídaně důležitá, to potvrdila také studie

Nezapomínejme také na fakt, že důležitost snídaně nevychází jenom ze zkušeností odborníků. Došlo také na realizaci různých studií, které jejich fakta jenom potvrzují. My se podíváme na tu, která s objevila v Annals of Nutrition & Metabolism. Ta ukázala nejenom na důležitost snídaně, ale ukázala také na to, jaké jídlo je nejlepší. Bylo to možné díky tomu, že subjekty byly rozděleny do několika skupin. A podle toho dostávaly jídlo. Někdo dostal ovesné vločky, jiný kukuřičné lupínky, další jiné klasické snídaňové jídlo a poslední skupina nesnídala vůbec – jenom pila čistou vodu.

Následně byly jednotlivým skupinám měřeny různé informace. Jednalo se třeba o hladinu krevního cukru, stejně jako byl zapisován i subjektivní pocit sytosti. Díky tomu mohla být odhalena nejenom důležitost snídaně, ale mohlo být odhaleno také to, jaká snídaně je nejlepší.

Kdo je vítěz? Jsou to ovesné vločky

Která snídaně je ta, kterou doporučujeme? Ta, která je nejlepší ze zdravotního hlediska, ale i z hlediska úbytku váhy? Je to něco, co je zcela prosté. Jsou to ovesné vločky. Pokud budete konzumovat právě je, je to pro vaše tělo ta nejlepší volba.

Podíváme se samozřejmě i na hlavní důvody, proč to tak je. V první řadě je to proto, že mají málo kalorií, což se pozitivně podepisuje na celkovém energetickém příjmu konkrétní osoby. Dále nelze zapomínat na optimální množství sacharidů, které dodávají energii na následujících několik hodin. Také po kontaktu s tekutinou výrazně zvětší svůj objem, díky čemuž je zaručeno to, že navozují dobrý pocit sytosti. Vše je na místě doplnit také tím, že při konzumaci vloček nedochází k tomu, že by snad výrazně kolísal cukr v krvi.

Mnoho možností využití

Dobrou volbou jsou ovesné vločky také proto, že se nemusí stát jednotvárnou stravou. Snídaně může být zajímavá a rozmanitá. Je možné jíst je samotné, stejně jako s mlékem, ale hodí se i k jogurtu, stejně jako do tvarohu, nebo je možné kombinovat je s ovocným salátem. Vločky tak budou na snídani každý den, ale tato snídaně bude vždy jiná.

Mají i další pozitiva

Kromě toho, že vám pomohou zhubnout, mají ovesné vločky i několik dalších pozitiv. Ty souvisejí s lidským zdravím. Umí velmi dobře snižovat hladinu cholesterolu v krvi, což je pro mnoho lidí velké plus – hlavně u těch s nadváhou, kde je tato hladina často alarmující. Dále nelze zapomínat také na to, že díky pravidelné konzumaci ovesných vloček je možné výrazněji snížit riziko vzniku rakoviny. I to je plus.

Sdílejte článek