David Hampl
8 října, 2017

Každý, kdo měl někdy ucpaný nos, se shodne, že je lepší se tohoto pocitu zbavit co nejdříve.

Shromáždili jsme proto pro Vás několik tipů, jak to udělat rychle a s dlouhotrvajícími účinky.

Masírujte bod mezi obočím

[hana-code-insert name='google' /]Masírujte jemně, ale vědomě cca minutu.

Tato masáž ovlivňuje nosní sliznici:

  • zabraňuje suchu a zánětu nosních dutin;
  • má preventivní účinek;
  • snižuje tlak v čelních dutinách.

Masírujte nosní dutiny

Provádějte kruhové pohyby v oblasti křídel nosu po dobu 1-2 minut prsty, jemně stlačujte. Tento postup pomůže otevřít nosní průchody, čímž se Vám zjednoduší dýchání nosem.

Masírujte bod mezi nosem a rty

Masírujte bod mezi horním rtem a nosem jemnými pohyby 2-3 minuty. Tento trik pomůže odstranit otok v oblasti nosu.

Použijte zvlhčovač vzduchu

Pokud je vlhkost vzduchu nižší než 40 %, hlen ve Vašem nosu vyschne a naruší dýchání. Pokud máte v nosu příliš mnoho hlenu a vlhkost je nízká, mohou se objevit závažné bakteriální komplikace. Optimální obsah vlhkosti je od 40 % do 60 %.

Zahřejte hřbet nosu

Vezměte teplý kus látky (můžete ho ohřát v mikrovlnné troubě, nebo jej umístit do horké vody a pečlivě tisknout k nosu). Komprese by neměla být příliš horká, jen při příjemné teplotě. Teplo učiní jakýkoli hlen více tekutým. Po oteplení vyfukujte nosem, nebo jej vypláchněte fyziologickým roztokem.

Pokud je alergie příčinou ucpání nosu, vyčkejte!

[hana-code-insert name='Dole' /]Když je Vaše srdeční frekvence dostatečně zvýšena a Vaše tělo se zahřeje, má to dobrý účinek na fluidizaci hlenu ve Vašem nosu a bude mnohem jednodušší dýchat nosem. 15 minut fyzické aktivity bude stačit na zvládnutí alergické rýmy (pokud se vyvarujete alergenům).

Sdílejte článek