David Hampl
30 září, 2017

Často nevěnujeme dostatek pozornosti prvním známkám vzniku puchýřů, ačkoli bychom opravdu měli: v počátečních stádiích tohoto stavu můžete ještě zabránit tzv. "burzititidě", zánětlivému procesu spojenému s ostrými bolestmi.

V tomto textu Vám proto přinášíme pár tipů, jak předcházet vzniku puchýřů na nohou, a vyhnout se tak možnému chirurgickému zákroku.

Správná obuv

[hana-code-insert name='google' /]Riziko deformity hallux valgus je vyšší u těch, kteří jsou geneticky náchylní a ještě více, pokud nosí špatné boty a mají nadváhu.

Takže, nejprve byste měli přestat nosit boty s vysokým podpatkem a boty s úzkou špičkou. Poté přestaňte jíst potraviny, které zvyšují riziko zánětu kloubů, jako jsou mastné a kořenité potraviny, sladkosti, pečivo a luštěniny.

Masáž

Masáž pomůže uvolnit a posílit svaly nohou, stejně jako pomůže udržet správný tvar. Můžete si ji dokonce dopřát v pohodlí svého domova.

  • Válejte speciální masážní míč nebo pravidelnou tenisovou kouli nohama.
  • Masírujte nohy palci směrem nahoru a dolu jemným stiskem.
  • Roztáhněte prsty, položte mezi ně prsty a rukou pohybujte nahoru a dolů.
  • Pokud jedete na pláž, nezapomeňte chodit po písku, nebo po oblázkách naboso. Je to skvělá masáž.

Existuje sada jednoduchých, ale efektivních cvičení, které můžete snadno dělat doma a strávíte s nimi méně než 10 minut denně.

  1. Položte nohu pevně na podlahu a pokuste se každou špičku zvednout.
  2. Dejte si na prsty tvrdé gumové pásky (např. gumičky na vlasy) a snažte se prsty roztáhnout od sebe.
  3. Jednoduše otáčejte nohy v obou směrech.

Dejte na podlahu malé předměty, jako jsou tužky nebo oblázky, a ručník, nebo kus látky. Zkuste je prsty zvednout.

[hana-code-insert name='Dole' /]Pravidelné lázně nohou pomohou bojovat proti únavě, snížit pocení a odstranit škodlivé bakterie.

Používejte bylinky známé pro své protizánětlivé vlastnosti, jako je heřmánek, nebo levandule.

Sdílejte článek