David Hampl
6 prosince, 2019

Mnoho studií prokázalo, že k udržení dobrého zdraví je zapotřebí jíst více zeleniny a ovoce, nicméně ne všechna jídla musí mít stejný účinek. Následující potraviny jsou známé tím, že mají přirozený čistící účinek a jsou jedním z nejlepších přátel našeho srdce. To k životu nezbytně potřebujeme. Pravidelné užívání těchto potravin může zabránit vážným onemocněním a událostem, jako jsou například infarkt nebo mrtvice.

Česnek, granát a zelený čaj

Česnek pomáhá udržovat správný krevní oběh tím, že brání rozvoji aterosklerózy snížením hladiny cholesterolu a triglyceridů v krvi. Navíc je velmi oblíbeným doplňkem hromady jídel a pokrmů.

Granátové jablko je bohaté na vitaminy a zabraňuje ateroskleróze. Pomáhá také udržovat pružnost krevních cév, čímž stimuluje krevní oběh. Je to oblíbené, ale mnohými také neznámé, ovoce.

Zelený čaj je také dobrou volbou. Studie prokazují, že pravidelná konzumace zeleného čaje může pomoci snížit hladinu škodlivého cholesterolu v krvi. Vhodné je pít ho ráno, neboť dokáže pěkně nastartovat den.

Chřest, špenát a avokádo

Chřest je další vhodnou potravinou. Je bohatý na vitaminy B, C, K a pomáhá kontrolovat hladinu cholesterolu v krvi. Snižuje tak riziko aterosklerózy. Rovněž podporuje tvorbu protizánětlivého antioxidantu glutathion v těle.

Špenát je také dobré konzumovat, protože obsahuje dusičnany, které jsou dobré v boji proti vysokému krevnímu tlaku.

Avokádo obsahuje zdravé tuky, které pomáhají snižovat špatný cholesterol a tím předcházet kardiovaskulárním rizikům. Obsahuje velké množství vitaminu E, který bojuje s vysokou hladinou krevního tuku.

Kurkuma a jablka

Kurkuma také patří mezi vhodné potraviny. Je plná antioxidačních sloučenin a je jedním z nejlepších koření šetrných k srdci. Pomáhá regulovat hladinu cholesterolu v krvi a chrání cévy.

Jablka jsou také vhodná, protože jejich pravidelnou konzumací dochází ke snížení hladiny cholesterolu v krvi.

Semínka plná zdraví

Chia semínka jsou velmi populární, protože jsou plná vápníku, vlákniny, omega-3 mastných kyselin a dalších užitečných látek. Pomáhají regulovat hladinu cukru v krvi a předcházet ateroskleróze. Lněná semínka jsou také plná vlákniny a omega-3 mastných kyselin. Mají stejné účinky jako chia semínka. Chcete-li tedy podpořit své zdraví, doporučujeme pravidelně konzumovat následující potraviny. Uvidíte, že vaše zdraví se zlepší a vy se budete cítit lépe.

Sdílejte článek