Vědci definovali 2 principy, které Vám umožní zhubnout i bez zázračné snahy!

Když se léto rychle blíží, hodně z nás hledá efektivní, ale bezbolestné způsoby, jak účinně a rychle zhubnout. Pokud je pro Vás obtížné držet se dietních plánů a chcete zhubnout bez jakýchkoli omezení konzumace jídla, máme pro Vás pár tipů.

Dnes jsme se rozhodli s Vámi sdílet dva snadné způsoby, jak začít jíst méně, aniž byste skutečně testovali své sebeovládání. A nenechte si ujít bonusový tip na konci článku.

1. Vyměňte talíře.

Čtěte také: Dlouho jsem trpěla bolestmi zad. Pak mě zachránili tyto 3 jednoduché cviky, které zvládne každý

Existuje takový termín jako gastrofyzika (gastronomická fyzika). Tato disciplína zkoumá, jak naše okolí ovlivňuje naše stravovací návyky. Podle toho může vše, od hmotnosti stříbrného zboží až po tvar, velikost a barvu plechu, určit, kolik jídla budete jíst.

Nejprve vyhoďte všechny své nadrozměrné talíře a pořiďte si menší. Nedávná studie ukázala, že stejné množství jídla bude na velkém talíři vypadat jinak než na malé talíři. Pokud dáte malou část na velký talíř, Vaše mysl Vám řekne, že to nestačí, a pravděpodobně si přidáte, dokud nebude talíř plný. To povede k přejídání.

Pokud však položíte stejné množství jídla na malý talíř, bude jídlo vypadat větší, takže zkonzumujete méně, nebo jen tak, abyste uspokojili Váš hlad. Jinými slovy, pokud zmenšíte své talíře, je možné, že snížíte příjem kalorií až o 22 %. Tento rozdíl ve vnímání velikosti se nazývá Delboeuf Illusion.

2. Vyberte správnou barvu.

Nejde jen o velikost talíře. Stejná studie ukázala, že hraje velkou roli také barva. Chcete-li zhubnout, musíte si vybrat takové talíře, které nejvíce kontrastují s Vaším jídlem.

Řekněme, že máte bílý a červený talíř a je třeba podávat těstoviny předem smíchané s bílou omáčkou alfredo a červenou omáčkou z rajčat. Výzkum ukázal, že pokud umístíte bílou omáčku na bílou tabuli, pravděpodobně budete jídlo přehlížet. Důvodem je to, že barvy se sdružují a jídlo se pak nezdá tak velké.

Ale pokud umístíte bílou omáčku na červený talíř, kontrast bude vyšší, a Vy tak zkonzumujete daleko méně. Studie ukázala, že když barva Vašich talířů nekoresponduje s jídlem, zkonzumujete až o 30 % méně jídla.

Jinými slovy, čím větší je rozdíl mezi Vaším jídlem a servírovacím nádobím, tím snazší bude hubnutí. Může být také dobré změnit barvu jídelního stolu, ale pokud to není možné, změna barvy ubrusu Vám může taky pomoci dosáhnout požadovaného kontrastu. Pokud chcete jít ještě dále, vyberte si modré talíře. Tato barva je považována za barvu potlačující chuť k jídlu.

Bonus

S tímto trikem můžete zabít dvě mouchy jednou ranou. Trikem je vypít alespoň jednu plnou sklenici vody před každým jídlem, nebo lépe rovnou 2. Voda zaplní Váš žaludek, a Vy tak pravděpodobně zkonzumujete následně méně jídla.

Nejenže Vám tento trik pomůže snadno snížit příjem kalorií, ale také se budete udržovat hydratovaní, což je opravdu dobré pro Vaše celkové zdraví.

Co více, konzumace 0,5 l vody pomáhá spálit až o 30% více kalorií. Nezní to skvěle?

Doufáme, že Vám tyto tipy pomohou a pokud máte další tipy, které jste již vyzkoušeli, podělte se s námi o ně níže v komentářích!