Všímáte si věcí kolem sebe? Zde je 11 skrytých symbolů, které můžete nalézt v těch nejznámějších logách!

Světoznámé značky a jejich loga nás sledují všude, kam jdeme. Vidíme je v televizních reklamách, na cestě do práce i na tričkách. A v 90 % případů nemáme ponětí, jaký význam je skrytý v těchto zdánlivě abstraktních liniích.

Dnes bychom Vám proto rádi vysvětlili, a dokonce ukázali, co všechno tyto chytrá loga v sobě vlastně skrývají a co vlastně znamenají!

McDonald’s

Čtěte také: Po tomhle blázní celý svět! Unikátní plněné brambory. Tento recept je jednoduchý, chutný, snadný na přípravu a hlavně levný

Návrhář prvních restaurací McDonald’s přišel s nápadem vybavit budovy dvěma velkými zlatými oblouky. Tyto architektonické prvky se rychle staly symbolem rychlého občerstvení. Později společnost chtěla logo opustit, ale psycholog Louis Cheskin přesvědčil management, aby ho udržel. Tvrdil, že tento symbol vypadá podobně jako obrácený obraz ženských prsou, a proto připomíná lidem jejich bezstarostné dětství.

Chanel

Příběh tvorby tohoto loga je velmi zvláštní a romantický. Coco Chanel s ním přišla, když zůstala na Château Crémat v Nice. Podle jedné populární legendy byl světoznámý symbol inspirován klenutými oblouky hradu. Mnozí zdůrazňují kouzlo dopisů, protože „CC“ představuje první písmena jména hradu a iniciály Coco Chanel.

Google

Tvůrci loga Google použili tři hlavní barvy: červenou, žlutou a modrou. Můžete si všimnout, že jejich uspořádání v rámci loga podléhá určitému algoritmu. Zelené písmeno L však přerušuje celkovou logikou a je zjevně považováno za nejdůležitější písmeno ve slově. S touto nečekanou logikou návrháři naznačují, že Google rozbíjí stereotypy a hraní podle obvyklých pravidel.

Gillette

Na první pohled se může zdát, že toto logo se skládá pouze z názvu značky Gillette. Ale pokud se podíváte pozorně, můžete vidět, že okraje písmen G a I napodobují tvar slavných čepelí holicího strojku.

Mitsubishi

Základem tohoto loga je erb rodiny Iwasaki, zakladatelů společnosti Mitsubishi. Ve znaku jsou tři diamanty. Diamanty představují spolehlivost, integritu a úspěch, zatímco barva červená znamená důvěru. Kromě toho Japonci věří, že tato barva pomáhá přilákat zákazníky.

Goodwill

Goodwill je světově proslulá nezisková organizace, která shromažďuje dary ve formě potravin, oděvů a náležitostí, které pomáhají potřebným. Zaměstnanci organizace věří, že dobré skutky by neměly být považovány za něco mimořádného, ​​ale spíše za každodenní činnost. Proto je jejich logo postaveno kolem písmene G, jež se z dálky podobá šťastnému obličeji.

FedEx

Většina lidí nevidí okamžitě šipku tvořenou prázdným prostorem mezi písmeny E a X. Ale jakmile si toho někdo všimne, je to to první, co vidí, když se podívá na logo! A přesně toho se snažily designéři docílit: šipka působí na podvědomí zákazníků, což symbolizuje rychlost a důvěryhodnost kurýrní služby.

Nike

Studentka jménem Carolyn Davidson byla zaplacena pouhými 35 dolary za to, že navrhla toto logo v roce 1975. Jak můžete snadno odhadnout, světově proslulý symbol představuje křídla řecké bohyně Nike, která inspirovala válečníky k vítězství.

Pepsi

V předvečer mexického dne všech svatých (Den mrtvých) Pepsi jednou pustila do oběhu lahve s obráceným logem. Většina zákazníků si myslela, že jde o jednoduchou vadu výroby, ale někteří zvláště důvtipní zákazníci si uvědomili, že když se obrátí logo Pepsi, vznikne Vám nápis „isded“, což bylo velmi podobné slovům „is dead“ (je mrtvý)!

Le Tour de France

Dokonce i když jste viděli logo slavného cyklistického závodu Tour de France již milionkrát, je pravděpodobné, že jste si ani jednou nevšimli obrazu cyklisty skrytého mezi posledními třemi písmeny prostředního slova (tour). Podívejte se blíže – písmeno R tvoří tělo cyklisty a slunce se stává předním kolem kola!

Durex

Durex je zkratka pro „durable“ (výdrž), „reliable“ (spolehlivost) a „excellence“ (dokonalost) – v podstatě vše, co od této značky chcete, že?

Znáte nějaká další loga, která v sobě mají skrytý, na první pohled nepovšimnutý, význam? Sdílejte je s námi níže v komentářích.